شناسهٔ خبر: 17371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تلاش راهداران گیلانی برای باز نگه داشتن راه‌ها

برف روبی با آغاز بارش برف در گیلان تمام تلاش راهداران برای باز نگه داشتن راه‌های استان معطوف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با کاهش دما و سرد شدن هوا، بارش برف که از روز گذشته در نقاط کوهستانی گیلان آغاز شده بود تردد در نقاط کوهستانی را با کندی مواجه کرده است و تمام تلاش اکیپ‌های راهداری برای بازنگه داری و ايمن‌سازي محورهاي برف‌گير بکار گرفته شده است.

بر اساس این گزارش با شروع بارش برف به ويژه در مناطق کوهستاني و برف‌گير بیش از۴۱  اکیپ راهداری با بکارگیری انواع ماشین آلات راهداری و با ۴۸۱ نفر نیروی انسانی در سطح جاده مستقر شده تا ضمن بازنگهداری راه‌ها نسبت به رفع مشکلات احتمالی مسافران اقدام نمایند.

 هم اکنون ارتفاع برف درمناطق کوهستانی رضوانشهر و محور بهارستان- آقچاي در آستارا و محورهای ارتباطی لاهیجان و محور کوهستانی امامزاده ابراهیم شفت به بیش از ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد و در محور اسالم - خلخال بارش نسبتا شدید برف ادامه دارد و ارتفاع برف به ۵۵ سانتیمتر می‌رسد در گردنه حیران نیز ارتفاع برف ۵۰ سانتیمتر است و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است، در گردنه کوهین نیز تردد با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

در محور آبي نام و دیلمان سیاهکل بارش شدید برف ادامه دارد و ارتفاع آن به ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد.

علاوه بر بارش برف در نقاط کوهستانی، در مناطق جلگه‌ای استان نیز بارش شدید برف ادامه دارد بطوریکه در محورهای ارتباطی رشت، آستانه اشرفیه، فومن، ماسوله، ماسال، شفت و مابقی نقاط جلگه‌ای استان بارش برف ادامه دارد و ارتفاع برف در آنها ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر گزارش شده است.

درحال حاضر تمامی راه‌های استان باز و در مناطق کوهستانی تردد با زنجیر چرخ امکانپذیر است و راهداران با نمک پاشی جاده‌ها٬ برفروبی مداوم مانع از نشستن برف بر جاده‌ها می‌شوند؛ به رانندگان توصیه می‌شود، خودروهای خود را به سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز نمایند.

همچنین رانندگان محترم قبل از عزيمت مي‌توانند آخرين وضعيت راه‌ها را از طریق تلفن گوياي ۱۴۱ دريافت کنند.

نظر شما