شناسهٔ خبر: 17388 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی خبرداد:

ابطال پروازهای فرودگاه‌های رشت و زنجان به دلیل کاهش دید افقی/ تغییر مسیر پرواز کیش- رشت به سمت فرودگاه مهرآباد

فرودگاه برفی مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه پروازهای فرودگاه‌های رشت و زنجان به دلیل کاهش دید افقی و لغزندگی باند‌ها تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود گفت: به دلیل شرایط نامناسب فرودگاه رشت و کاهش دید افقی پرواز کیش به مقصد رشت به شماره پرواز ۷۴۳۶ کیش‌ایر به سمت فرودگاه مهرآباد تغییر مسیر داد.

ابراهیم مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت جوی فرودگاه‌های کشور و انجام پروازها گفت: در حال حاضر در همدان، زنجان، اراک، اردبیل، ایلام، رشت و خرم آباد شاهد بارش برف هستیم اما پروازهای فرودگاه‌های رشت و زنجان به دلیل کاهش دید افقی و لغزندگی باند‌ها تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.

وی گفت: به دلیل شرایط نامناسب فرودگاه رشت و کاهش دید افقی پرواز کیش به مقصد رشت به شماره پرواز ۷۴۳۶ کیش‌ایر به سمت فرودگاه مهرآباد تغییر مسیر داد.

مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: طبق قوانین ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) در صورتی که دید افقی در فرودگاهی در زمان فرود کمتر از دید استاندارد فرودگاه مربوطه باشد، هواپیما اجازه فرود را ندارد و باید بر اساس طرح پروازی پیش از پرواز به فرودگاه جایگزین تغییر مسیر دهد.

مرادی گفت: شب گذشته به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی ۴ پرواز فرودگاه بین‌المللی تبریز  باطل شد اما خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از ۴ صبح پروازهای این فرودگاه مجدد از سر گرفته شد.

نظر شما