شناسهٔ خبر: 17427 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مهمترین اخبار استانی در هفته‌ای که گذشت؛

جزئیات برنامه‌های افتتاحی استان‌ها در دهه فجر/ سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی به دو استان آذربایجان غربی و خراسان جنوبی

مسکن مهر ارائه برنامه‌های افتتاحی ادارات کل راه و شهرسازی سطح کشور و همچنین سفر رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور و قائم‌مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است؛

نام استان

همترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته

گلستان

معاون هماهنگي امور عمرانی استانداري گلستان با اشاره به اينكه انتقال جاده جنگل گلستان زمينه ساز احداث آزادراه نوكنده به آشخانه شده است، گفت: مطالعات اين پروژه به سرانجام رسيده و اميدواريم كه شرايط اجرايي شدن آن تا سال ۹۵ محقق شود.

با ابلاغ حكم وزير راه و شهرسازي و در مراسمي با حضور مقامات كشوري و استاني، مهندس "ابراهيم مبارك قدم" به عنوان مديركل راه و شهرسازي استان گلستان، منصوب و از زحمات مهندس رستمي مديركل پيشين، قدرداني شد.

 

کرمان جنوبی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمان جنوبی از شروع ۶ پروژه جدید در این منطقه خبر داد و گفت: درحال حاضر مطالعات سه پروژه دیگر نیز در جنوب استان کرمان به پایان رسیده و آماده برگزاری مناقصه است که بعد از این مرحله، عملیات اجرایی آنها نیز به سرعت آغاز می‌شود.

کردستان

مدیرساخت وتوسعه راههای استان ازبهره برداری ۷۷کیلومتر راه روستایی در سطح استان در دهه فجر امسال خبرداد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های حوزه مسکن و راه در دهه فجر امسال به ارزشی بالغ بر یکهزار و ۱۱۶ میلیارد ریال خبر داد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در جلسه ویژه هماهنگی برنامه‌های دهه مبارکه فجر این اداره کل اعلام کرد: ۲۰ پروژه در حوزه راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۵۵ هزار میلیون ریال در دهه مبارکه فجر ۹۴ افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

تهران

مدیرکل اداره راه و شهرسازی تهران ضمن اعلام عمده مشکلات سایت مسکن مهر استان از تکمیل پرونده مسکن مهر تهران تا پایان شهریورماه سال ۹۵ خبر داد.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد: ۸۰۰ نفر از پرسنل راهداری در قالب ۱۲۳ اکیپ و با ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات مستقر در ۷۰ راهدارخانه ثابت و سیار، ۲۷ هزار کیلومتر راه‌های استان را راهداری می‌کنند و از نیمه آذر تا پایان دی ۴۹۱۰ تن شن و ۱۷۹۰ تن نمک در ۱۱ مرحله بارش برف بر سطح محورهای استان پاشیده شده است. وی همچنین با اشاره به مشکلات موجود خواستار افزایش اسناد خزانه اسلامی در حوزه راهداری شد.

خدادادمقبلی به عنوان مدیرکلی راه و شهرسازی استان فارس با حکم وزیر راه و شهرسازی منصوب شد.

کرمان

معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: عملیات ساختمانی ۱۰ هزار واحد مسکن مهر، با متوسط پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۶ کیلومتر باند دوم مسیر کرمان – زرند به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

محمدمهدی بلوردی به عنوان مدیرکلی راه و شهرسازی استان کرمان با حکم وزیر راه و شهرسازی منصوب شد.

همدان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، از افتتاح سه پروژه با اعتباری بالغ بر بیش از یازده میلیارد ریال طی دهه فجر امسال در استان همدان خبر داد.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه راه‌های استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد اجرای طرح‌های مهمی در نقاط مختلف استان هستیم.

آذربایجان غربی

مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد: ۱۲ پروژه احداث و آسفالت ۳۲ کیلومتر راه روستایی در شهرستان پیرانشهر آذربایجانغربی در حال اجراست.

۹۲ واحد مسكن مهر در شهرستان نقده واقع در آذربایجانغربی آماده تحويل به متقاضيان است.

قائم مقام وزیر و مجری ویژه در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است گفت: با افتتاح این تعداد واحد مسکونی در کشور دو میلیون نفر جمعیت در مساکن مهر اسکان یافتند در حالیکه دو هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی با حضور وی به بهره‌برداری رسید.

اردبیل

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۰۰ واحد از مجموعه فاز ۲ مسکن مهر شهرستان پارس‌آباد تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان تعمیرات اساسی چهار فروند اسکله فلزی شناور بندر شهید حقانی در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی به منظور ارتقاء ایمنی این اسکله‌ها در طرح نوروزی ۹۵ خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۵۲ میلیون تن انواع کالا و افزایش چشمگیر ترانزیت و صادرات نفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

مدیر اجرایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از افتتاح شش پروژه استانی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در حوزه فنی و اجرایی خبر داد.

قم

مدیر املاک و حقوقی استان قم گفت: خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد زمین‌های واگذاری جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد استان قم، ساخته و تحویل شده است.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان قم اعلام کرد: عملیات ترانشه‌برداری و تعریض بخشی از مسیر جاده قدیم قم-تهران در مراحل پایانی است.

مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۲۶ درصدی واردات کالای غیر نفتی به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی ده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد.

مديركل راه و شهرسازي استان مازندران از بهره‌برداري ۱۲۰ پروژه عمراني اين اداره كل با اعتباري بالغ بر ۱۹۰ ميليارد تومان در ايام الله دهه فجر خبر داد.

اصفهان

مدیرساخت و توسعه راههای اداره راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به تردد بسیار بالای وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از این مسیر و به منظور جلوگیری از وقوع تصادفات رخ به رخ احداث باند دوم ضرورت داشت.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به پرداخت بیش از ۶۰ درصد مطالبات پیمانکاران در سال جاری گفت: با وجود منابع ملی و استانی که دریافت شده در حال حاضر مطالبات پیمانکاران به روز پرداخت شده و هر ماه مطالبات مربوط به سنوات گذشته و سال جاری پرداخت می‌شود.

ایلام

۳۶ طرح عمراني راه و شهرسازي استان ايلام در دهه مبارك فجر به بهره‌برداري مي‌رسد.

یزد

معروف است به کسی که به موضوعات اجرایی بیشتر از مباحث تئوریک اهمیت می‌دهد. معتقد است اگر‌ چه نظریه‌ها موجب بستر‌سازی می شوند اما در نهایت باید به مرحله اجرا برسند. "محمدرضا نقصان محمدی"، مدیرکل جدید راه وشهرسازی یزد با این هدف از دانشگاه به اداره‌کل راه وشهرسازی یزد آمد تا علم و عمل را در پروژه‌های شهری استان یزد به‌هم گره‌ بزند. وی دکترای معماری و طراحی‌شهری از انگلستان است و درکارنامه‌اش ۲۳ سال سابقه تدریس و فعالیت آموزشی در دانشگاه‌های یزد به‌چشم می‌خورد.

خراسان جنوبی

هزار و ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان خراسان جنوبی در حال اجراست و بزرگراه‌های مصوبه سفر دولت تدبیر و امید به خراسان جنوبی هم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور از پروژه در حال ساخت پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد.

کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه: تعيين كرمانشاه بعنوان شهر پايلوت كشور در طرح بازآفريني شهری فرصت خوبي در اختیار استان قرار داده است.

قزوین

پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین که با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان در سطح ملی و استانی و در حوزه‌های مختلف تکمیل شده، به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نظر شما