شناسهٔ خبر: 17429 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

هاشمی:

ناوگان هوایی به ۵۰۰ هواپیما نیازدارد/ ایران باید به مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما در منطقه تبدیل شود

سيد مهدی هاشمی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران باید به مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما در منطقه تبدیل شود، گفت:در حال حاضر ناوگان هوایی کشور به حدود ۵۰۰ فروند هواپیمای مسافری نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدمهدی هاشمی، با بیان اینکه تحریم ناروا و ظالمانه ای که توسط غرب و به ویژه آمریکا به ملت ایران تحمیل شد،ایمنی مردم را به مخاطره انداخت، به

خانه ملت گفت: حوادث هوایی ما ۳ برابر نرم جهانی بود آن هم به دلیل نیروهای مجرب و متخصص در کشور که اگر این شرایط تحریمی در کشور دیگری اتفاق می افتاد به بیش از ۱۰ برابر توسعه پیدا می کرد.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور به حدود ۵۰۰ فروند هواپیمای مسافری نیاز دارد، افزود:درحال حاضر ۱۵۰ فروند هواپیما در کشور وجود دارد که آن هم  به نوعی نیازمند بازسازی است.

هاشمی با بیان اینکه رئیس جمهور و وزیر راه درسفر به فرانسه قرارداد خرید ۱۱۴ فروند هواپیما را امضا خواهد کرد،ادامه داد:ضمن عقد قرارداد باید ضمانتنامه های لازم از این شرکت ها اخذ شود تا به راحتی توانایی لغو قراردادها را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه  از آنها خواسته شده تا علاوه بر ضمانتنامه امتیازاتی از آنها گرفته شود، افزود:ایران در چشم انداز ۱۴۰۴ باید به کشور نخست منطقه در تمام زمینه ها شود و درحال حاضر ایمن ترین و ارزان ترین مسیرها در منطقه متعلق به ایران است که باید از این شرایط بهره برداری مناسب کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ایران حداقل باید مرکز تعمیر و نگهداری این هواپیماها در سطح منطقه شود،اظهارداشت:برخی قطعات و رده های تعمیراتی باید در ایران وجود داشته باشد و دولت باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشد.

نظر شما