شناسهٔ خبر: 17440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در پی بارش برف در استان گیلان؛

آمادگی ماشین‌آلات راهداری گیلان برای راهداری زمستانی/ تمام محورهای مواصلاتی استان باز است/ ارتفاع برف در محور اسالم _ خلخال به ۸۰ سانتیمتر رسید

تلاش راهداران استان گیلان برای جلوگیری از انسداد محورها رئیس اداره ماشین الات راه وشهرسازی گیلان از تجهیز وآمادگی کامل ماشین آلات راهداری برای اجرای راهداری زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان مهندس فریبرز چراجی با اعلام این خبر گفت :با شروع فصل سرما کلیه ماشین آلات راهداری زمستانی تجهیز زودتر از موعد مقرر به محورهای کوهستانی ودیگر نقاط مورد نیاز اعزام شدند .

وی با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل ماشین آلات راهداری افزود: برای اجرای هرچه بهتر عملیات زمستانی، ذخیره سازی نمک و ماسه، تأمین سوخت، تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه عمرمتوسط دستگاه‌های راهداری این اداره‌کل ۲۳ سال به بالاست، تصریح کرد: فرسودگی و پرهزینه بودن نگهداری آنها، باچالش جدی مواجه بوده و این اداره  با توجه به توان مالی موجود تمام تلاش خود را صرف مرمت و تجهیز ناوگان کرده است بطوریکه  یک دستگاه ماشین سنگین حین عملیات برفروبی بدلیل عمر بالای آن دچار مشکل شد که با کمک راهداران تعمیر وبرای برفروبی مجددا به مسیر اعزام شد.

رئیس اداره ماشین الات با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی واحتمال توقف بارش برف تا عصر امروز ،از احتمال یخ زدگی محورها برای صبح فردا خبر داد وگفت :کلیه هماهنگی های لازم برای یخ زدایی محورهای ارتباطی صورت گرفته وکلیه دستگاههای نمک پاش وشن پاش با موجودی کافی در راهدارخانه ومحورهای مواصلاتی استان مستقر شده اند تا در فواصل شب وبامداد فردا اقدام به نمک پاشی مسیر هانمایند.

وی افزود:استان گیلان دارای ۹۷ کیلومتر گردنه برفگیر و بیش از  ۱۰ هزار و ۸۰۰ کیلومتررا ارتباطی است که این میزان در تمام طول سال بویژه در فصل سرما با بکاری گیری ۲۶۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین راهداری نگهداری می شود.

بازبودن تمام محورهای مواصلاتی گیلان

 با وجود بارش برف در سطح استان گیلان در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

مدیر راهداری گیلان گفت:با وجود بارش برف نیمه سنگین در سطح استان درحال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی  به جزمحور پونل به خلخال ، مابقی جاده‌های استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی گفت: هم اکنون بارش برف دربرخی محورهای مواصلاتی ادامه دارد اما با هماهنگی‌های انجام شده با راهداران ،نمک‌پاشی و برفروبی در سطح جاده‌ها انجام شده تا ترددکنندگان از این مسیرها با مشکلی مواجه نباشند.

محمود ایران پرست بیان کرد:درمحورهای کوهستانی  تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و رانندگان باید برای عبور از این محورها حتما به زنجیر چرخ مجهز شوند تا مشکلی در تردد مسافران به وجود نیاید.

در حال حاضر ارتفاع برف درلاهیجان ۴۵ سانتی متر،  آستانه اشرفيه ۶۰-۶۵ سانتی متر ،سياهكل ۲۵-۳۰  سانتی متر ،آبي نام  ۸۰-۸۵  سانتی متر، ديلمان  ۳۰-۳۵  سانتی متر،اشکورات ولات محله رودسر ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر، ماسال - گیلوان ۴۰-۵۰ سانتی متر، ماسوله  ۳۵-۴۰  سانتی متر، شفت  ۵۰  سانتی متر ،صومعه سرا ۱۵ سانتی متر ، اسالم - خلخال  ۸۰  سانتی مترهمراه با کولاک گزارش شده است.

تمامی محورهای آستانه اشرفیه  با وجود بارش‌های اخير باز است

 فرهاد دلدار رئیس اداره راه وشهرسازی آستانه نیز درباره وضعیت این شهرستان گفت:در پی بارش برف اخير در محورهاي شهرستان آستانه، عوامل راهداری اين شهرستان با حضور فعال در تمامی محورهای مواصلاتی اقدام به عملیات برف روبی و نمک پاشی نمودند ودر حال حاضر کلیه راههای اصلی وفرعی باز و تردد وسائط نقليه بدون هيچ مشكلي در آن‌ها انجام مي‌شود وبازگشایی راههای روستایی نیز در حال انجام است.

وی با بيان اينكه با توجه به بارش  نیمه سنگین برف در محور در محور آستانه کیاشهر، این محور برف‌روبی وشن ونمک‌پاشی شد، افزود: طي بارش‌هاي اخير با حضور مداوم راهداران و تلاش‌هاي آن‌ها از بسته شدن محورهاي ارتباطی این شهرستان جلوگیری به عمل آمد وبه بیش از ۱۰۰خودروی گرفتار در برف که به دلیل عدم استفاده از زنجیر چرخ متوقف شده بودند امداد رسانی شد.

رئیس اداره راه وشهرسازی آستانه علت اصلی کندی  ترافیک در محور آستانه –کیاشهر را عدم استفاده از زنجیر چرخ عنوان کرد./

نظر شما