شناسهٔ خبر: 17450 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازگشایی بیش از نیمی از راه‌های روستایی گیلان

تلاش راهداران استان گیلان برای جلوگیری از انسداد محورها تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی در محاصره برف ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط  عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اعلام این خبر گفت: از زمان اولیه بارش برف در استان گیلان طی دو روز اخیر، تعداد ۳۷۵ راه روستایی بدلیل حجم زیاد بارش برف مسدود شده بود که با تلاش شبانه‌روزی راهداران تاکنون ۱۸۵ راه روستایی بازگشایی شد ولی تلاش راهداران برای رفع انسداد مابقی روستاهای در محاصره برف همچنان ادامه دارد.

خاوری با بیان اینکه اولویت بازگشایی راهها با محورهای اصلی وفرعی است ،خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های راهداری و برفروبی در راه‌های اصلی و شریانی به منظور جلوگیری از اختلال در روند حمل و نقل ، ارائه خدمات همزمان به راه‌های روستایی در مواقع بحرانی خود باعث بروز مشکلاتی در مجموعه راهداری استان می‌شود که به تناسب اهمیت درجه راه‌ها از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و در نهایت راه روستایی برفروبی و بازگشایی راهها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در نقاط مختلف متغیر است ،افزود: بیشتر راه‌های روستایی مسدود شده در مناطق کوهستانی که از حجم باراش بیشتری برخوردارهستند ،قرار دارند./

 

نظر شما