شناسهٔ خبر: 17452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌های روستایی مسدود شده آذربایجان‌شرقی به ۳۸۷ محورکاهش یافت

برف مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: درحال حاضر تنها راه ارتباطی ۳۸۷ روستای استان مسدود است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی, توحید اخلاقی درباره آخرین وضعیت راه‌های استان افزود : به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید طی چند روز گذشته در استان راه ارتباطی ۵۷۰ روستا در محاصره برف قرار گرفته بود که تا ظهر امروز راه ۱۸۳روستا بازگشائی شد.

 وی اظهار داشت: درحال حاضر راه ارتباطی ۴۵ روستا دراهر ،۳۰ روستادربستان آباد ، ۲۵ روستا درسراب ،۲۰ روستا درهشترود , ۵۳ روستا درکلیبر , ۱۵۰روستا در میانه , ۱۰ روستا دراسکو و ۲۰ روستا درمراغه و تعدادی نیز در شهرستان‌های تبریز , ورزقان , جلفا , مرند وبناب مسدود است.

اخلاقی توضیح داد: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از راهداران و ۶۵۰ دستگاه در محل‌های راهداری در سطح استان حضور فعال دارند که در تلاشند هرچه سریعتر راه‌های مواصلاتی روستائی را باز کرده تا هم استانی‌های عزیز به راحتی در سطح استان تردد نمایند .

وی ادامه داد: زمانی که از شدت برف و کولاک شدید کاسته شود همکاران راهداری کارهای خود را شروع کرده و راه‌های روستاهای مسدود شده را بازگشایی خواهند کرد .

 اخلاقی خاطرنشان کرد که راه‌ها و شریان‌های اصلی استان در حال حاضر باز و تردد به راحتی در آنها انجام می‌پذیرد .

راه ۵۳ روستاي كليبر به علت بارش برف و كولاك شديد مسدود است

 غلامرضا اویسی رئیس اداره راه وشهرسازی کلیبر نیز در خبری دیگر افزود : بارش برف و كولاك شديد باعث مسدود شدن راه ارتباطی۱۲۰ روستا شده بود كه با تلاش شبانه‌روزي راهداران، راه ۶۷ روستا بازگشايي شد.

وی ادامه داد:  تلاش براي بازگشايي راه ۵۳ روستا با بهره‌گيري از ماشين‌آلات سنگين راهداري و ۱۲ دستگاه تراكتور استيجاري كماكان ادامه دارد .

رئیس اداره راه وشهرسازی کلیبر خاطرنشان کرد : تمامی راههاي اصلي شهرستان باز و تردد در آنها جريان دارد. 

راه ارتباطی ۱۵۰روستای میانه مسدود است

مجید خاکسار رئیس اداره راه وشهرسازی میانه نیز در خبری دیگر بیان کرد: درپی بارش برف در چند روز گذشته در شهرستان میانه که موجب مسدود شدن راه ارتباطی  ۲۳۰ روستا شد ،  با مدیریت اولیه از سوی اکیپ‌های فعال راهداری در منطقه نسبت به بازگشایی راههای ارتباطی ۸۰ روستا اقدام شد. 

وی افزود : همکاران راهداری در تلاش هستند با اولویت قرار دادن راههای اصلی و فرعی ، در صورت فروکش کردن کولاک نسبت به بازگشائی راههای مسدود شده روستائی اقدام نمایند .

خاکسار با اشاره به استقرار ۷۲  راهدار در قالب ۵ گروه راهداری ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی شهرستان  افزود: در حال حاضر ۳۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در محورهای مواصلاتی میانه مستقر شده است .

 رئیس اداره راه وشهرسازی میانه اظهارداشت : درحال حاضر ترافیک عادی در راههای اصلی و فرعی برقرار و اکیپ‌های برف‌روبی جهت بازگشایی راههای مسدود شده روستایی اعزام  و خدمات‌رسانی به هموطنان در منطقه با دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین ادامه دارد ./

 

نظر شما