شناسهٔ خبر: 17478 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه بین‌المللی کیش مطرح کرد:

مذاکره با سه کمپانی اروپایی برای تجهیز و توسعه فرودگاه بین‌المللی کیش/ پیشرفت ۶۰درصدی پروژه پذیرش ایرباس ۳۸۰ تا اردیبهشت ۹۵/ ارتباط بی‌واسطه با بزرگان هوانوردی جهان در اجلاس ۲۰۱۶ تهران

کورش فتاحی مدیرفرودگاه بین المللی کیش از مذاکره با سه کمپانی بین المللی بریتیش پترولیوم، منزیس و بلولاین جهت سرمایه‌گذاری در این فرودگاه برای ساخت مرکز سوختگیری هواپیما، تامین تجهیزات فرودگاهی و آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیما خبرداد.

کوروش فتاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مذاکره مستقیم با چند شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین المللی کیش خبرداد و گفت: اجلاس جهانی هوانوردی ایران ۲۰۱۶ در تهران فرصت بسیار خوبی از جهت بررسی بازارهای جهانی در حوزه صنعت هوانوردی و مذاکره مستقیم با بزرگان این صنعت بود.

وی ادامه داد: در اجلاس جهانی هوانوردی ایران ۲۰۱۶ ضمن ارائه دیدگاه‌های مسئولان داخلی و خارجی برای توسعه صنعت هوانوردی، از فرصت‌های جانبی برای مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی نیز استفاده شد.

فتاحی از مذاکره با سه کمپانی بریتیش پترولیوم (B.P)، مِنزیس و بلولاین برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین المللی کیش خبر داد، گفت: قرار شد شرکت بریتیش پترولیوم برای سرمایه‌گذاری در بخش مرکز سوخت‌گیری هواپیمایی طی دو هفته آینده به کیش سفر کند تا مذاکرات در این خصوص به طور جدی‌تر آغاز شود.

مدیر فرودگاه بین‌المللی کیش ادامه داد: شرکت بریتیش پترولیوم در زمینه فعالیت‌های نفتی جزو پنجمین شرکت فعال در دنیا است که در حوزه سوختگیری هواپیما هم تجارب بسیار ارزشمندی دارند. ضمن اینکه علاقمند به آغاز فعالیت‌های خود از منطقه آزاد کیش بود که ما هم استقبال کردیم.

وی افزود: یکی دیگر از شرکت‌هایی که با آنها مذاکره شد شرکت منزیس بود که این شرکت نیز جزو شرکت‌های برتر دنیا در حوزه خدمات هنلدینگ فرودگاهی در جهان است به طوریکه خدمات هندلینگ حدود ۱۵۰ فرودگاه جهان توسط این شرکت انجام می‌شود. در حاشیه اجلاس هوانوردی ایران مذاکرات اولیه با مدیرعامل بخش منطقه خاورمیانه شرکت منزیس صورت گرفت. البته ما به آنها اعلام کردیم اقدامات این شرکت تنها در حوزه تامین تجهیزات نباشد بلکه این مذاکرات باید در قالب ارائه یک برنامه مدیریت در زمینه عملیات و فعالیت‌های فرودگاهی نیز باشد.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی کیش درباره محور مذاکرات خود با شرکت بلولاین نیز گفت: این شرکت در زمینه آشیانه‌های تعمیر و نگهداری هواپیما فعالیت می‌کند. در این راستا زمینی در فرودگاه کیش برای آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیماهای رده سنگین (چکC) پیش بینی شده که قرار شد با این شرکت نیز در کیش مذاکرات جزئی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات صورت گرفته جدی است و قطعا مسئولان این شرکت‌ها به کیش سفر خواهند کرد گفت: با توجه به نیازمندی‌ها و مقررات موجود حاکم بر مناطق آزاد، پس از حصول اطمینان از سرمایه‌گذاری توسط این شرکت ها با آنها وارد مذاکره خواهیم شد.

فتاحی با تاکید بر اینکه «آسمان باز- Open Sky» به عنوان چشم‌انداز هدف فرودگاه بین المللی کیش در آینده تعریف شده تاکید کرد: ابزار اصلی برای تحقق این هدف با توجه به بازاریابی‌های انجام شده نیازمند زیرساخت‌های لازم در فرودگاه هستیم که با مذاکرات صورت گرفته بخشی از سرمایه گذاری‌ها توسط سازمان منطقه آزاد کیش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش درباره آخرین وضعیت پیشرفت ترمینال خارجی در حال ساخت و باند جدید این فرودگاه نیز گفت: در حال حاضر ساخت ترمینال بین‌المللی کیش ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا اردیبهشت ماه سال آینده این میزان به ۶۵ درصد خواهد رسید.

وی درباره آخرین وضعیت باند در حال ساخت فرودگاه بین المللی کیش که برای هواپیماهای پهن پیکر ایرباس ۳۸۰ نیز طراحی شده است گفت: باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش با قابلیت پذیرش هواپیمای پهن پیکر ایرباس ۳۸۰ نیز تا اردیبهشت سال آینده به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می رسد.

فتاحی هدف اصلی فرودگاه بین المللی کیش را تولید درآمد پایدار برای این فرودگاه عنوان کرد./

نظر شما