شناسهٔ خبر: 17480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

محدودیتی برای واگذاری زمین در کل کشور نداریم/ بوشهر شهری کم تراکم است

بازدید معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در کل کشور محدودیتی برای واگذاری زمین با هدف توسعه گردشگری نداریم، این در حالیست که به گفته وی از ۲ میلیون واحد مسکن مهر در کشور تاکنون ۱.۴ میلیون واحد آن تحویل شده و ۶۰۰ واحد دیگر در حال آماده سازی زیرساخت‌ها برای تکمیل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، سید محمد پژمان در حاشیه نشست با مسئولان استان بوشهر گفت: در سفر به بوشهر پروژه‌ها و اراضی مختلفی که برای گردشگری در نظر گرفته‌ شده بود را بازدید کردیم و هدف این بود که بتوان تصمیماتی برای واگذاری زمین با هدف توسعه گردشگری انجام دهیم.

وی افزود: مناطق مورد بازدید در شهر بوشهر فضای خوبی برای گردشگری داشتند و قرار شد مطالعات این اراضی انجام شود و پس از طراحی صورت گرفته نسبت به واگذاری زمین اقدام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری صدها هکتار اراضی باهدف توسعه گردشگری در بوشهر تصریح کرد: در مورد اراضی ۸۵ هکتاری در بوشهر مقرر شد هم زمین واگذار و شرایط برای پرداخت توسط سرمایه‌گذار تسهیل شود.

پژمان بیان داشت: در مورد دهکده دیگر گردشگری در شهر بوشهر مقرر شد در صورت توانایی مالی و مدیریتی سرمایه‌گذار، زمین مورد نیاز را واگذار کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: همچنین تصمیمات خوبی برای زمین بیمارستان، خروجی شهر بوشهر و تأمین زمین برای اوتوبانک در خروجی شهر و کمک به آزادسازی مسکن مهر گرفته شد.

وی در ارتباط با عمارت تنگستانی در شهر بوشهر گفت: با توجه به اینکه این ملک در وسط شهر قرار دارد و موقعیت آن برای گردشگری مناسب است قرار شد معادل ارزش ملک را به صاحبان ملک پرداخت کنیم تا فضای گردشگری مفیدی در این بخش ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی در مورد واگذاری زمین با هدف توسعه گردشگری در سطح کشور گفت: در این زمینه محدودیتی نداریم اگر مکانی باشد که زمین با کاربری گردشگری موجود نباشد دیگر اراضی را  کاربری گردشگری خواهیم داد و برای هتل هم حاضر هستیم زمین بخریم و واگذار کنیم.

پژمان افزود: برای توسعه گردشگری اشتیاق داریم که کار با جدیت انجام شود و به همکاران خود نیز توصیه کردیم برای واگذاری زمین باهدف گردشگری نهایت پشتیبانی را داشته باشند.

محمد پژمان در نشست بررسی مشکلات اراضی ملی برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی رفاهی با استاندار بوشهر و دیگر مسئولان استانی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه گردشگری است گفت: با توجه به اینکه طرح‌های عام‌المنفعه و گردشگری در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است با سرمایه‌گذاران در این طرح‌ها مشارکت فعال می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ۸۵ هکتاری دهکده گردشگری بوشهر افزود: بخش‌هایی از دهکده گردشگری بوشهر اجرایی شده ولی بخش‌های دیگر نیاز به پشتیبانی دارد که با سرمایه گذاران در این حوزه مشارکت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای مشارکت بخش خصوصی در دهکده گردشگری بوشهر باید سند ثبتی صادر شود که با واگذاری زمین به این سرمایه‌گذاران شرایط پرداخت اقساط زمین‌ها تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری ۲۵۲ هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان بوشهر گفت: تامین زمین برای احداث بیمارستان، پروژه‌های گردشگری، تامین زمین برای ایجاد اتوبانک زمینه واگذاری ۲۵۲ هکتار از اراضی ملی در بوشهر تصمیم‌گیری شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور با اشاره به روند اجرایی طرح‌های مسکن مهر در کشور افزود: از ۲ میلیون واحد مسکن مهر در کشور تاکنون ۱.۴ میلیون واحد آن تکمیل و ۶۰۰ هزار واحد آن در حال تکمیل است که ۲۰۰ هزار واحد دارای مشکلات زیر ساختی در حوزه‌های خدماتی است.

وی با بیان اینکه برای تامین زیرساخت مسکن مهر در بوشهر و گناوه برنامه‌ریزی شده است گفت: ۶۶۰ واحد مسکن مهر در بوشهر و ۲۱۷ واحد مسکن مهر در گناوه در بخش زیرساخت فاضلاب دچار مشکل هستند که برای حل این مشکل نیاز به مشارکت این بخش است.

پژمان بیان کرد: ۶۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح فلاضلاب در مسکن مهر بوشهر و ۴۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در مسکن مهر گناوه است که تلاش می‌شود با کمک مشارکت دولت و تعامل دستگاههای خدماتی این مشکل مسکن مهر استان بوشهر برطرف شود.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن کشور  با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر و نقش آن در برنامه‌های ملی کشور بیان کرد: با وجود منابع عظیم نفت و گاز، نیروگاه اتمی و پایانه‌های بزرگ نفتی خارگ باید در کلان نقش استان بوشهر برای بهره‌مندی از این بیشتر شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای بهره‌مندی بیشتر استان بوشهر از منابع یاد شده افزایش یابد و این در حالی است که تمرکز برنامه‌ریزی‌ها در استان بوشهر در بهره برداری از ذخایر است.

پژمان افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهر بوشهر در اختیار شهر و مابقی در حریم نیروگاه، پایگاه‌های دریایی و هوایی است.

وی گفت: بوشهر شهری کم تراکم است که با وجود محدودیت زمین ولی استفاده از زمین‌ها پائین و هنوز هم ظرفیت خالی در این شهر وجود دارد.

نظر شما