شناسهٔ خبر: 17499 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس اجرایی کاپا مطرح کرد:

تحریم صنعت هوانوردی ایران یک تراژدی بود

نخستین اجلاس بین‌المللی هوانوردی ایران ۲۰۱۶ پیتر هاربیسون گفت: تحریم صنعت هوانوردی غیرنظامی ایران را یک عمل غیرانسانی و یک تراژدی دانست و ابراز امیدواری کرد که تاریخ دیگر شاهد چنین رویدادهایی در جهان نباشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، پیتر هاربیسون افزود: پس از سال ها تحریم، بار دیگر ارتباط صنعت هوانوردی ایران با جهان برقرار شده است، امیدواریم به سرعت گام های بلندی برداشته شود و با همکاری و سرمایه گذاری شرکت های خارجی، مردم ایران نیز از خدمات یک صنعت مدرن و باکیفیت هوانوردی بهره مند شوند.
وی با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی کشورمان مبنی بر خرید ۱۴۰ هواپیما ظرف چند ماه آینده و افزایش تعداد هواپیماهای کشور به ۵۰۰ فروند در طول پنج سال آینده گفت: این یک فرصت بزرگ و بی نظیر برای هواپیماسازان، قطعه سازان، شرکت های مهندسی تعمیر و نگهداری و شرکت های لیزینگ جهان است.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل ها و نیازمندی های صنعت رو به رشد هوانوردی ایران و علاقه و رقابتی که میان شرکت های برتر صنعت هوانوردی جهان برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران به چشم می خورد، هر چه زودتر کیفیت خدمات هوایی که به مردم ایران ارائه می شود به سطح استانداردهای جهانی برسد.
وی، فراهم کردن شرایط باثبات در کشور، کاهش هر چه بیشتر خطرات سرمایه گذاری و داشتن چارچوب های مالی و قانونی شفاف را برای جذب سریع سرمایه گذاری خارجی ضروری دانست.
هاربیسون در مورد وظیفه کاپا گفت: کسب و کار کاپا، بینش است. درک بازار جهانی هوانوردی، مهمترین توانایی این سازمان است و تلاش می کند برای اعضا و مشتریان یک سطح فعالیت غیرموازی را فراهم کند.
وی ادامه داد: این سازمان دامنه گسترده ای از اطلاعات هوانوردی را ارائه می دهد که در آن اطلاعات خام توسط تحلیلگران توسعه داده شده و همه جنبه های هوانوردی تجاری را به خوبی حمایت می کند.
کاپا(CAPA) یک سازمان مستقل بین المللی در زمینه هوانوردی است که در سال ۱۹۹۰ تاسیس شده است. این سازمان در فراهم کردن اطلاعات بازار هوانوردی و تحلیل و توسعه این داده ها در جهان پیشتاز است و با ارائه اطلاعات پایه، به توسعه صنعت هوانوردی در سراسر جهان کمک می کند.
اجلاس دو روزه هوانوردی «ایران ۲۰۱۶»، چهارم و پنجم بهمن ماه با حضور بیش از ۱۶۰ نماینده از ۸۵ شرکت سازنده هواپیما و قطعات جانبی از ۳۵ کشور جهان درهتل آزادی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در جریان سفر رئیس جمهوری و هیات بزرگ اقتصادی به فرانسه، تفاهم نامه اولیه خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس به ارزش ۱۰.۵ میلیارد دلار امضا شد.

نظر شما