شناسهٔ خبر: 1751 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پس از انقلاب ۴.۳ میلیون مسکن ساخته شده که ۲.۳ میلیون آن مسکن مهر است

مهرآبادی: تکمیل واحدهای مسکن مهر را به جديت دنبال می‌کنیم

احمد مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ساخت مسکن مهر در کشور پرداخت شده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

تسنیم نوشت: احمد اصغری مهرآبادی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن اردبیل اظهار کرد: طرح مسکن مهر از سال 86 و به استناد قانون بودجه آغاز شد که در ابتدا قرار بود 1 میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر احداث شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور 17.5 میلیون خانوار زندگی می کردند که 16 میلیون موجودی مسکن بوده ما سعی کردیم تا 1.5 میلیون خلاء را از طریق مسکن مهر پر کنیم.

مهرآبادی افزود: در سال های گذشته این رقم به بیش از 2 میلیون و 300 هزار واحد رسیده تا در دولت نهم و دهم اسباب تهیه و تولید مسکن مهر فراهم آید که در این زمینه کارها با جدیت و تلاش مستمر انجام شد.

قائم مقام وزیر مسکن در مسکن مهر بیان کرد: این پروژه در برخی از استان‌ها به دلیل مکان‌یابی نامناسب با مشکلاتی روبه‌رو شده به طوری که دولت مجبور شده تا هزینه سنگینی را در تامین زیرساخت ها پرداخت کند که دولت یازدهم نیز با تاکید رئیس جمهور و مسئولان وزارتی سعی و تلاشش بر این است تا بزرگ ترین پروژه مسکن را بعد از انقلاب تا پایان سال آینده جمع‌وجور کرده و تکمیل و بهره برداری کند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکن احداث شده که 2 میلیون و 300 هزار واحد آن مربوط به مسکن مهر است که سعی شده موفق تر از طرح های حمایتی دیگر نظیر مسکن مشارکتی، اجاره به شرط تملیک و واگذاری زمین های حمایتی که در اوایل انقلاب مطرح شده، در این پروژه موفقیت های جدی به دست آید.

مهرآبادی اظهار کرد: طرح مسکن مهر از نظر کمی و کیفی بهتر و شایسته‌تر از طرح های مختلف در بیش از 1 هزار و 135 شهر کشور در حال اجرا است که 400 هزار پروژه را شامل می شود.

قائم مقام وزیر مسکن افزود: 50 درصد این واحدها مربوط به خودمالکی و بافت فرسوده بوده و مابقی نیز در قالب پروژه های تفاهم نامه 3 جانبه و تعاونی ها اجرا شده که 28 هزار پروژه را در سطح کشور شامل می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 94 پرونده مسکن مهر در کشور بسته می شود، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، عزم ملی بر تکمیل واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور است که در استان اردبیل نیز با حمایت استاندار اردبیل تلاش بر این است تا با تامین خدمات زیربنایی همه 46 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

مهرآبادی با تشریح مشکلات بانکی به وجود آمده در اجرای طرح مسکن به شرط تملیک را در سال 77 و عدم همکاری سیستم بانکی با این پروژه بیان کرد: در مسکن مهر همکاری نزدیک بانک مسکن سبب شده تاکنون از 48 هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده بیش از 45 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح مسکن پرداخت شود.

قائم مقام وزیر مسکن در مسکن مهر با بیان اینکه در این فرایند تلاش و جدیت بر این است تا طرح ها به سرانجام برسند، تصریح کرد: ما در سراسر کشور تکمیل واحدهای مسکن مهر را به جد دنبال می کنیم و بنده به عنوان قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر درصدد پیشبرد بهتر امور در این حوزه هستم.

نظر شما