شناسهٔ خبر: 17513 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی گلستان خبر داد:

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۹۱ پروژه عمرانی راه و شهرسازی گلستان در دهه فجر

ابراهيم مبارك قدم مديركل راه و شهرسازي گلستان از بهره‌برداري و كلنگ زني ۹۱ پروژه عمراني در حوزه راه و مسكن با اعتباري بالغ بر ۱۰۹ ميليارد تومان در ايام دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت اره وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، ابراهيم مبارك قدم در گفت و گويي خبري گفت: اين پروژه‌ها شامل بهره‌برداري از ۴۷ پروژه در بخش راهداري، ۲۳ پروژه در بخش مسكن، ۱۶ پروژه در بخش ساخت و توسعه راه‌ها و دو پروژه در بخش فني و اجرايي و شهرسازي و معماري مي‌شود.

به گفته وي، دو پروژه در بخش ساخت و توسعه راه‌هاي استان نيز از پروژه‌هاي قابل كلنگ زني است كه اعتبار مورد نياز آنها يك ميليارد و ۱۸۰ ميليون تومان برآورد شده است.

مبارك قدم افزود: بهسازي و روكش آسفالت و خط كشي راه‌هاي اصلي، فرعي و روستايي از جمله محور گنبد- اينچه برون – آق قلا و علي آباد - ايمر، روشنايي در محل سه تقاطع پنج پيكر، روشن آباد و كلو، محور زينب آباد- راميان و محور جلين- قرق و حفاظ‌هاي مفصلي و گاردريل جاده‌هاي استان از پروژه‌هايي است كه در بخش راهداري اداره كل به بهره‌برداري خواهند رسيد.

به گفته وي، تابلوهاي اطلاعاتي و علائم ايمني، تعمير و مرمت ۷ دستگاه پل و توسعه راهدارخانه‌ها و ارتقاي سامانه گوياي ۱۴۱ از حالت آنالوگ به ديجيتال بخشي ديگر از پروژه‌هاي راهداري است كه در مجموع با اعتباري حدود ۳۸ ميليارد تومان به بهره‌برداري خواهند رسيد.

مبارك قدم ادامه داد: در بخش ساخت و توسعه راه‌ها نيز، بهره‌برداري از پروژه‌هاي احداث و آسفالت راه‌هاي روستايي همچون راه روستايي ليرو فرنگ در گاليكش و رحيم آباد در آزادشهر آغاز مي‌شود.

وي افزود: ۷ فقره پل باكسي در محور دادلي غزنين مراوه تپه، يك فقره پل در سه راهي چلي و ۴۰۰ متر ديوار سنگي ملاتي در محور سيامرزكوه علي آباد كتول و پل زرين گل از جمله پروژه‌هاي ساخت و توسعه راه‌هاي استان است كه با اعتباري بيش از ۱۰ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان از محل منابع مالي ملي و استاني به بهره‌برداري مي‌رسند.

مديركل راه و شهرسازي گلستان همچنين از واگذاري يكهزار و ۱۷۵ واحد مسكن مهر در ايام دهه فجر امسال به متقاضيان خبر داد و گفت: براي بهره‌برداري از اين واحدها حدود ۴۹ ميليارد تومان منابع مالي صرف شده است.

مبارك قدم گفت: ۶۹۲ واحد از اين پروژه‌ها مربوط به تعاوني‌ها و تفاهم نامه‌هاي سه جانبه و ۴۸۳ واحد مربوط به واحدهاي خودمالكي در شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر جمعيت و كمتر از آن مي‌شود.

به گفته وي، شهرستان‌هاي آزادشهر، علي آباد كتول، گرگان، گنبد، مينودشت، بندرتركمن، كردكوي، گميشان، بندرگز، راميان و گاليكش شهرهاي مشمول اين پروژه‌ها هستند.

به گفته وي، اعتبار هزينه شده براي آماده‌سازي اين واحدها از محل تسهيلات و سهم آورده مردم تامين شده است.

مبارك قدم، همچنين از رونمايي طرح جامع و تفصيلي نگين شهر در شهرستان آزادشهر به عنوان يكي ديگر از پروژه‌هاي عمراني اين اداره كل در ايام دهه فجر نام برد و گفت: براي تهيه اين طرح حدود ۴۹ ميليون تومان از محل منابع ملي هزينه شده است.

ساخت اداره منابع طبيعي بندرگز با اعتباري حدود ۷ ميليارد تومان از پروژه‌هاي عمراني ديگري است كه بهره‌برداري از آن به گفته مديركل راه و شهرسازي گلستان در دهه فجر امسال، آغاز مي‌شود.

نظر شما