شناسهٔ خبر: 17521 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دستاوردهای سفر به فرانسه و ایتالیا در گفتگو با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

جزئیات امضای ۲ تفاهم‌نامه با ایتالیا/ ارتقای ایمنی در بنادر و خواهرخواندگی بندر شهید رجایی و بندر تریسته ایتالیا

محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام امضای دو تفاهم‌نامه در حوزه دریانوردی و بنادر بین ایران و ایتالیا گفت: این دو یادداشت تفاهم در حوزه ارتقای ایمنی در بنادر و خواهرخواندگی بندر شهید رجایی ایران و بندر تریسته ایتالیا بود.

محمد سعیدنژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره جزئیات سفر خود به ایتالیا همراه رئیس جمهور و توافقاتی که در زمینه گسترش خطوط کشتیرانی با آن کشورها به امضا رسید گفت: در ایتالیا دو یادداشت تفاهم‌نامه داشتیم که یکی از آنها شامل خواهرخواندگی بندر شهید رجایی ایران و بندر تریسته ایتالیا بود.

وی افزود: یادداشت تفاهم نامه‌ دیگر با ایتالیایی‌ها درباره ارتقای ایمنی و آتش‌نشانی در بنادر به امضا رسید که آن نیز بیشتر شامل جنبه‌های طراحی و تهیه نظرات برای ارتقای سطح ایمنی بنادر کشور بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: چارچوب تفاهم‌نامه‌های خطوط کشتیرانی ایران و ایتالیا نیز شامل همکاری‌هایی برای مبادله کارشناس، انتقال تجربه، فعالیت‌های آموزشی بین بنادر مختلف، توسعه روابط بازرگانی بین بنادر  بود که پس از مذاکراتی که مقدمات آن از تهران شروع شد در ایتالیا به سرانجام رسید که خوشبختانه به امضای تفاهم نامه بین دو کشور ختم شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: مذاکرات بین بنادر و دریانوری ایران و ایتالیا به صورت تفاهم‌نامه است که هر تفاهم نامه چارچوب مجموعه قراردادهای آتی را تعیین می کند که جزئیات آنها در زمان عقد قرارداد ارایه خواهد شد. /

نظر شما