شناسهٔ خبر: 17532 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تقدیر کارکنان هما از وزیر راه و شهرسازی

آخوندی: تأمین ناوگان گام نخست بازسازی ساختاری هما بود/ توسعه منابع انسانی و تعریف استراتژی رقابت با شرکت‌های هواپیمایی جهان ۲ گام دیگرند

تقدیر وزیر راه و شهرسازی در نشست با جمعی از کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تأمین ناوگان گام نخست بازسازی ساختاری هما بود٬ توسعه منابع انسانی و تعریف استراتژی رقابت با شرکت‌های هواپیمایی جهان ۲ گام مهم دیگرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ جمعی از کارکنان شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ﴿هما﴾ در حوزه‌های مهندسی و تعمیرات٬ مالی٬ خدمات فرودگاهی٬ حراست٬ بازرگانی٬ روابط عمومی٬ منابع انسانی٬ بازرسی و نظارت به نمایندگی از سایر همکاران خود بعد از ظهر امروز شنبه ۱۰ بهمن به ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی آمدند و از دکتر آخوندی به دلیل خروج هما از روند خصوصی‌سازی و توجه به بازسازی ساختار و نوسازی و تأمین ناوگان هوایی این شرکت با اهدای گل و لوح٬ تقدیر کردند.

وزیر راه و شهرسازی ضمن خوشامدگویی به کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: همیشه به شرکت هواپیمایی هما به عنوان شرکت مادر صنعت هوانوردی نگاه کردم. این شرکت زمانی پنجمین شرکت هواپیمایی جهان بود قاعدتا باید برگردد به آن موقعیت خود در جهان برگردد.

وی افزود: مطمئنا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه ۴ یا ۵ ساله می‌تواند به موقعیت اصلی خود در سطح جهان برگردد و نام خود و جمهوری اسلامی ایران را در میان بقیه شرکت‌های جهانی حفظ کند و ارتقا دهد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تأکید کرد: الحمدالله اتفاقی خوبی رخ داد و مسئولیت ما خیلی سنگین‌تر شد. البته این اتفاقات به تدریج و در طول چند سال عملیاتی می‌شود ولی انتظارات مردم لحظه‌ای است یعنی مردم از همین امروز انتظار دارند٬ پس همه باید تلاش کنیم در سطح انتظارات مردم ظاهر شویم تا از امیدی که در دل مردم به وجود آمده پاسداری شود.

وی افزود: مطمئنم می‌شود به خوبی هما را از جهت فناوری و ناوگان نوسازی کرد و از آن مهمتر نوسازی نیروی انسانی است. قاعدتا باید نیروهای انسانی داشته باشیم که واقعا قدرت فهم راهبردهای رقابتی با سایر شرکت‌های هواپیمایی جهان را داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم در حوزه آموزش و توسعه منابع نیروی انسانی در هما بتوانیم اقدامات خیلی خیلی بزرگی را انجام دهیم تا هم از جنبه رقابت در سطح جهان و احترام به حقوق مسافر یک نهاد با عملکرد صحیحی را پایه‌گذاری کنیم.

آخوندی با بیان اینکه تازه در ابتدای راه هستیم و خیلی راه در پیش داریم یادآور شد: همواره معتقد بودم هرچه در صنعت هوانوردی ایران داریم محصول هما است و به همین خاطر از روز نخست بدون هر گونه تردیدی اعتقادم بر این بود که اگر هم داستانی به نام خصوصی سازی وجود دارد اصلا راه حلش این نوع فروش‌های مبتذل نیست. این نوع فروش‌ها فقط می‌تواند موجب اتلاف منابع و ثروت ملی ایران شود. به نظرم در دفاع از ثروت ملی انتخاب درستی کردیم و فرصتی که پیش آمد نشان داد تصمیمی که ما گرفتیم درست بود.

وی ادامه داد: من برنامه‌های زیادی را برای بازسازی ساختاری هما دارم. اولش تأمین ناوگان است اما بیشتر از تأمین ناوگان من به توسعه منابع انسانی فکر می‌کنم به بحث خدمات‌دهی و استراتژی رقابت با شرکت‌های هواپیمایی جهان می‌‌اندیشم که چگونه هما می‌خواهد با این شرکت‌ها رقابت کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تنها صنعتی که همه ابعاد آنها در سطح جهانی تعریف می‌شود صنعت هوانوردی است بنابراین ما باید خودمان را در سطح جهانی و رقابت در عرصه بین‌المللی نشان دهیم./

نظر شما