شناسهٔ خبر: 17548 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر مسکن اداره کل راه وشهرسازی البرز خبر داد؛

بهره‌برداری از ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر استان البرز در دهه فجر

مسکن مهر البرز مدیر مسکن اداره‌کل راه وشهرسازی البرز با اعلام پیشرفت۹۰ درصدی پروژه مسکن‌مهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان البرز، گفت: ۳۵۰۰ واحد مسکن مهر این شهرها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش حسینی درباره جزییات بیشتر این خبر به خبرنگار ما گفت:بر اساس آمار از مجموع ۱۸ هزار و۵۰۰ واحد مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان البرز در دو سایت مسکن مهر ابریشم و ماهدشت ۸هزار واحد آن پیش از این تحویل شد. از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر باقی‌مانده در این دو شهر نیز  کلید ۳۵۰۰ واحد آن همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مالکان آنها واگذار می‌شود.

وی اضافه‌کرد: ۳هزار  و۵۰۰واحد نیز در صورت تامین برق و آب و گاز آنها تا پایان سال به مشتریان تحویل داده می‌شود. فقط ۳ هزار و۵۰۰ واحد باقی می‌ماند که به احتمال زیاد ۱۵۰۰ واحد آن تا پایان شهریور ماه ۹۵ به مرحله واگذاری می‌رسد. ۲هزار واحد دیگر نیز در حال حاضر بدون متقاضی است که امیدواریم برای آنها نیز بتوانیم مشتریانی پیدا‌ کنیم.

مدیر مسکن اداره‌کل راه وشهرسازی البرز در‌باره علت نداشتن ‌متقاضی برای این ۲هزار واحد مسکن مهر نیز گفت: یکی از این دلایل گران بودن قیمت تمام‌شده این واحد‌ها است. قیمتی که ابتدا به متقاضیان گفته شده بود بر اساس قیمت مصالح آن زمان بود اما در حال‌حاضر بسیاری از مصالح گران شده‌ و طبیعی است که قیمت نهایی کنونی با برآورد قیمتی که آن زمان به متقاضیان داده شده ، فرق داشته باشد.

حسینی علت دیگر را در کمبودها و مشکلاتی دانست که در بسیاری از این واحدها وجود دارد .به اعتقاد وی باید با همکاری همه نهادها وسازمان‌های مسئول زیرساخت‌ها و خدمات‌شهری مناسب در این محدوده تامین شود، تا ساکنان با کمبود و مشکلی در زمان سکونت روبه‌رو نشوند./

نظر شما