شناسهٔ خبر: 17554 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

جزئیات بهره‌برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی در دهه فجر/ افتتاح ۱۱۱۷ پروژه حمل و نقلی/ ۱۵۹ هزار مسکن مهر/ ۵ بیمارستان و ۵۰ پروژه زیربنایی

وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های راه و شهرسازی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند شامل افتتاح ۱۱۱۷ پروژه حمل و نقلی٬ ۱۵۹ هزار مسکن مهر٬ ۵ بیمارستان و ۵۰ پروژه زیربنایی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ پروژ‌ه‌های متعددی در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی اعم از احداث و بهسازی انواع راه (جاده‌ای و ریلی)٬ احداث بندر و فرودگاه٬ احداث مسکن مهر و بیمارستان و سایر موارد در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

براساس اعلام دفتر آمار و تلفیق برنامه راه و شهرسازی جمع کل پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه حمل و نقل در دهه مبارک فجر سال جاری ۱۱۱۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۸۹ میلیارد تومان و ۱۲ میلیون یورو است.

براساس این گزارش در حوزه جاده‌اي ۲۸ پروژه به طول ۴۰۱ كيلومتر با اعتباري بالغ ۸۰۶۳ ميليارد ريال توسط شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور به بهره‌برداري مي‌رسد.

همچنین ۱۳۸ پروژه توسط ادارات كل استان‌ها به طول ۱۱۱۰ كيلومتر با اعتباري بالغ بر ۱۱۱۲۰ ميليارد ريال٬ ۸۴۰ پروژه به طول ۳۵۴۸ كيلومتر در زمينه احداث، بهسازي و آسفالت راه‌هاي روستايي با اعتبار ۷۵۱۶ ميليارد ريال و ۷۱ پروژه توسط سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اعتباري بالغ بر ۱۱۵۰ ميليارد ريال افتتاح می‌شود.

در حوزه ريلي نیز ۱۴ پروژه توسط شركت راه‌آهن ج.ا.ا، جمعا با اعتباري بالغ بر ۲۳۲۹ ميليارد ريال و ۱۲ ميليون يورو به بهره‌برداري مي‌رسد و تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در شركت فرودگاه‌هاي كشور با اعتبار هزينه شده ۴۲۴ ميليارد ريال ۱۰ پروژه است.

سازمان بنادر و دريانوردي نیز ۱۵ پروژه را در همین ایام با اعتبار هزينه شده ۲۲۸۵ ميليارد ريال در دست افتتاح دارد و ۱ پروژه هم در سازمان هواشناسي با اعتبار مورد نياز ۳/۲ ميليارد ريال به بهره‌برداري مي‌رسد.

نظر شما