شناسهٔ خبر: 17555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری مازندران خبر داد

كليه محورهای روستایی استان مازندران باز است/ استقرار ۳۰۰ راهدار و ۲۰۰ دستگاه ماشين‌آلات راهداری در ۲۱ راهدارخانه

برف روبی مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه هیچ محور اصلی و فرعی روستایی مسدود در این استان نداریم، از برف‌روبی زمستانی با اولویت راه‌های بزرگراهی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران درباره برف‌روبی راه‌های این استان درپی بارش‌های اخیر گفت: از اول فصل زمستان گروه‌های راهداری‌مان را در ۲۱ راهدارخانه ثابت و سیار با حضور ۳۰۰ نفر نیروی راهبر، و بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری مستقر کرده‌ایم و همکاران ما از آمادگی کامل در جاده‌ها برخوردارند.

عباسعلی نجفی افزود: با بارش برف اخیر مشکلی در جاده‌های استان ایجاد نشده و برف‌روبی و نمک‌پاشی در جاده‌ها انجام شد. همچنین باوجود مشکلاتی همچون ریزش راه‌ها و بهمن که در محور کندوان داشتیم، با اقدامات به موقع همکاران ما در راهداری این مشکل به موقع برطرف شد.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ محور اصلی و فرعی روستایی مسدود در این استان وجود ندارد، ادامه داد: در برف‌روبی زمستانی بازهم با اولویت راه‌های بزرگراهی، اصلی و فرعی و روستایی به ترتیب اهمیتی که راه‌ها دارند، اقدام شده است.

نجفی با اشاره به امکانات محدود راهداری استان افزود: با وجود ۲۰۰دستگاه ماشین راهداری با توجه به گستردگی راه‌ها و اهمیتی که هر یک دارند، در ۳ محور اصلی کندوان، هراز و سوادکوه و همچنین محور کیاسر که همه کوهستانی هستند و نیاز به امکانات زمستانی برف‌روبی دارند، نمی‌توانیم هم‌زمان آنها را پوشش دهیم بلکه بر اساس اولویت این اقدامات در هر یک ار آنها انجام می‌شود.

مدیر راهداری مازندران گفت: ما از امکانات روستایی و دهیاری مانند لودر و تراکتورهایی که به سیستم برف‌روبی مجهز می‌شوند نیز برای راهداری زمستانی استفاده می‌کنیم و امکانات خودمان را هم به کار می‌گیریم تا مشکلات روستاهای دوردست را هم در فصل زمستان به موقع برطرف کنیم.

این مسئول با بیان این‌که کار راهداری هیچ‌گاه تعطیل بردار نیست و علی رغم مشکلاتی که دارد هرگز تعطیل نمیشود، افزود:  کارهایی از قبیل ایمن‌سازی جاده‌ها با نصب حفاظ‌ها (حفاظ‌های جانبی و میانی)، کابل و علایم، خط کشی، تابلوهای افقی و عمودی و کارهای مختلفی که باید برای ایمن‌سازی راه‌های روستایی و راه‌های اصلی با اولویت راه‌های بزرگراهی، آزادراهی و روستایی به ترتیب فرعی و اصلی انجام شوند، در برنامه کاری ما  قرار دارد. وی تاکید کرد: در مجموع خدمات حوزه راهداری برای تامین ایمنی و تسهیل عبور و مرور کاربران جاده‌ای است.

نظر شما