شناسهٔ خبر: 175642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح جابه جایی زائرین حرم رضوی گلستان آغاز شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از آغاز طرح جابه جایی زائران حرم رضوی از امروز ۱۰ شهریور در استان خبر داد و گفت: برای رفت و برگشت زائران مشهد مقدس ۱۲۰ دستگاه اتوبوس برنامه ریزی و هماهنگی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در حاشیه جلسه هماهنگی با صنوف و شرکت‌های مسافری برای اعزام زائران حرم رضوی با اشاره به شروع جابه‌جایی زائران حرم رضوی با ۱۲۰ اتوبوس اظهار کرد: در سال جاری متوسط اعزام ناوگان زائران به حرم رضوی در ایام طرح از ۲۴ سرویس به ۶۹ سرویس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت‌های حرم رضوی نیز هم اینک در سایت‌های معتبر شروع شده، افزود: نرخ فروش بلیت‌ها نیز با ۳۰ درصد افزایش برای اتوبوس‌های معمولی ۲۳۵ هزار تومان وvip ۴۱۵ تومان تعیین شده است.

مصدقی ادامه داد: میز خدمت اداره مسافر گلستان نیز در پایانه امام رضا (ع) مشهد برای راهبری زایرین به سکوی گلستان با حضور کارکنان اداره کل دایر شده است.

به گفته وی، تعامل صنوف و شرکت‌های مسافری استان در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت برای رفت و برگشت زائرین مثال زدنی است.

وی ادامه داد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان نیز با حضور شبانه روزی همکاران آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و شکایات زائران گرامی و کاربران جاده‌ای و مسافران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، حوزه راهداری را هم با ایمن سازی و آماده سازی مسیرهای تردد از نوکنده تا جنگل گلستان در خدمت کاربران جاده‌ای به‌ویژه مسافران و زائران حرم رضوی بیان کرد.

به گفته مصدقی، مجتمع‌ها و راهدارخانه‌های استان هم پذیرای زائران و مسافران بوده و پویش چشم به راهیم نیز در راهدارخانه تنگراه شهرستان گالیکش برای خدمات دهی با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پذیرای زائران و مسافران است.

این جلسه با بررسی مسایل و موانع موجود از سوی صنوف و شرکت‌های مسافری ادامه و پایان یافت.