شناسهٔ خبر: 17580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حفاظت از حریم راه‌های لرستان با جلوگيری از ۳۰۰ مورد تجاوز

حفاظت از حریم راه ها در نه ماهه اول سال جاري، از ۳۰۰ مورد تجاوز به حریم راه در طول محورهای مواصلاتي استان لرستان جلوگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازي استان لرستان، صحبت اله بزرگزاده مدير راهداري اداره کل راه و شهرسازي استان با اعلام این خبر گفت: انجام هرگونه عملیات نظیر دیوارکشی، ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه ممنون است و انجام اينگونه عمليات، تا شعاع یکصد متری پس از حريم قانوني راه نيز مستلزم دريافت مجوز از اداره کل راه و شهرسازي است.

وي تصريح كرد: برخی اشخاص حقيقي و حقوقي بدون هماهنگی اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی در این محدوده کرده و حریم قانونی راه را رعایت نمی‌کنند که اداره کل راه و شهرسازي به استناد قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهد كرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت حریم قانونی محورهای اصلی، فرعی و روستایی الزامی است، تصریح کرد: از منتهی الیه حریم قانونی راه، یک محدوده سی متری بعنوان حريم با کاربری تأسیسات زیربنایی بمنظور عبور خطوط لوله آب، گاز و نفت و همچنین شبکه‌های برق و مخابرات در نظر گرفته شده که متقاضیان می‌توانند پس از مراجعه به اداره کل راه و شهرسازي و اخذ مجوز کتبی، نسبت به عبور تأسیسات مذکور در این محدوده اقدام نمایند.

بزرگزاده اضافه کرد: چنانچه افراد بدون اخذ موافقت راه و شهرسازي اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن کنند، بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع تمامی آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهد شد.

نظر شما