شناسهٔ خبر: 17585 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خبر داد:

تشکیل جلسه ویژه برای تعیین سرنوشت کارخانه‌های صنعتی و قدیمی/ احتمال معرفی کارخانه ریسباف اصفهان به یونسکو و ثبت جهانی

محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری شورای راهبردی بهره‌برداری مجدد از کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان با هدف حفاظت از میراث فرهنگی این کارخانه گفت: اگر عملیات مرمت و بازآفرینی ریسباف به درستی انجام شود این کارخانه را در لیست ثبت در میراث جهانی قرار خواهیم داد.

محمدحسن طالبیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح اقدامات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای حفاظت از میراث فرهنگی و کارخانه‌های صنعتی با ارزش که معماری قابل توجه و تاریخی دارند گفت: کارخانه‌های باارزش فراوانی در کشور وجود دارند که توجه به آنها در اولویت ارگان‌های دست اندرکار همچون سازمان میراث فرهنگی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در همین راستا و با توجه به اهمیت کارخانه‌های صنعتی قدیمی در شهرهای مختلف، جلسه شورای راهبردی بهره‌برداری مجدد از کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. در این نشست مشخصا راجع به کارخانه ریسباف اصفهان بحث شد که در آن تصمیم‌گیری‌ها بدین‌نحو بود تا در یک اقدام هماهنگ بین وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استان اصفهان، نقش آن کارخانه در توسعه فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سنجیده شود.

برای دیدن اخبار کارخانه ریسباف اینجا کلیک کنید

طالبیان ادامه داد: میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سه حوزه جهانی است که قابلیت‌هایش در اصفهان جلوه‌گر شده است و به دلیل آنکه مسئولان استانی اصفهان نیز برنامه‌های راهبردی فراوانی برای حوزه‌های ذکر شده دارند و بخش عمده‌ای از برنامه‌های راهبردی آن‌ها نیز عملیاتی هستند برنامه راهبردی استانی اولویت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی خواهند بود.  

وی تاکید کرد: اگر عملیات مرمت کارخانه ریسباف به درستی انجام شود سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این کارخانه را حتما در لیست کاندید ثبت در میراث جهانی یونسکو قرار می‌دهد و پرونده آن نیز ارسال خواهد شد. /

نظر شما