شناسهٔ خبر: 17612 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان گلستان تشریح کرد:

جزئیات بهره‌برداری از ۸۹ پروژه استانی با ۱۰۹ میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه‌فجر

ابراهیم مبارک قدم بهره‌برداری از ۸۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان و همچنین کلنگ‌زنی از ۲ پروژه در برنامه راه و شهرسازی استان گلستان در ایام مبارک دهه‌فجر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مدیر کل اداره راه وشهرسازی استان گلستان درباره پروژه‌هایی که همزمان با ایام مبارک دهه فجر در این استان افتتاح می‌شود گفت: بهره‌برداری از ۸۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان و همچنین کلنگ‌زنی از ۲ پروژه در برنامه راه و شهرسازی استان گلستان قرارگرفته است. از این بین ۴۷ پروژه در بخش راهداری، ۲۳ پروژه در بخش مسکن، ۱۶ پروژه در بخش ساخت و توسعه راه‌ها، یک پروژه در بخش فنی و اجرایی و یک پروژه در حوزه شهرسازی و معماری است.

ابراهیم مبارک قدم افزود: پروژه‌هایی که در دست کلنگ‌زنی  است، عمدتا معطوف به حوزه توسعه راه‌ها شده که با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان برآورد شده است. شهرستان‌های آزادشهر، علی آبادکتول، گرگان، گنبدکاووس، مینودشت، بندرترکمن، کردکوی، گمیشان، بندرگز، رامیان و گالیکش شهرهایی هستند که شاهد این افتتاح پروژه‌ها در آن‌ها خواهیم بود.

این مقام مسئول افزود: بهره‌برداری از پروژه‌های احداث و آسفالت راه‌های روستایی، ۷ فقره پل باکسی، پل زرین  گل، بخشی از کمربندی گرگان، تقاطع غیر همسطح ایمر، بهسازی، روکش آسفالت و خط کشی راه‌های اصلی و فرعی، روشنایی ۳ تقاطع، نصب حفاظ‌های مفصلی و گاردریل در جاده‌های استان از مهم‌ترین پروژه‌های بخش حوزه راهسازی و راهداری استان گلستان است.

مبارک قدم درباره پروژه‌های حوزه مسکن استان گلستان ادامه داد: در حوزه مسکن و ساختمان هم واگذاری یک هزار و ۱۷۵ واحد مسکن مهر و ساخت اداره منابع‌طبیعی از پروژه‌های عمرانی این استان است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با این افتتاح در حوزه مسکن مهر، هنوز چیزی حدود ۵ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان داریم که باید برنامه‌ریزی شود تا در سال آتی شاهد بهره‌برداری از آنها نیز باشیم.

مدیر کل اداره راه وشهرسازی گلستان اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را چنین عنوان کرد:  در کل ۱۰۹ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده که عمدتا از اعتبارات ملی استانی بوده است، به غیر از حوزه مسکن که از تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده یا بانک عامل مربوط به آن بر اساس پیشرفت فیزیکی ساختمان به سازنده، پیمانکار یا تعاونی مسکن پرداخت شده‌است.

نظر شما