شناسهٔ خبر: 17634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر

۷ هزار و ۷۰۴ واحد مسکن مهر در لرستان افتتاح می‌شود

شهرام ملکی پروژه‌های مسکن مهر لرستان همزمان با دهه مبارک فجر با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، استاندار و مسئولان استان، ۱۴بهمن در خرم آباد افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازي استان با اعلام این خبر گفت۷ : هزار و ۷۰۴ واحد مسکن مهر در استان لرستان آماده افتتاح است که در شهرهای خرم آباد، بروجرد، الشتر، پلدختر، نورآباد، علی گودرز، ازنا و بروجرد خواهند بود.

شهرام ملكي افزود:  این پروژه‌ها شامل تفاهم‌نامه‌های ۳جانبه، تعاونی‌ها و خودمالک هستند که با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، استاندار و مسئولان استان،  ۱۴بهمن در خرم‌آباد به نمایندگی از کل واحدها در این سایت افتتاح می‌شود.

وی افزود: این واحدها از لحاظ خدمات زیربنایی شامل انشعابات آب، گاز، برق و فاضلاب کاملا اجرا شده و واحدهای مذکور به صورت فروش اقساطی  از سوی مالکین انجام شده و از لحاظ آماده‌سازی نیز شبکه معابر و کاربری‌های مرتبط با آن آماده‌سازی شده‌است.

مدیرکل راه وشهرسازي  لرستان درباره هزینه ساخت این تعداد مسکن مهر در استان گفت: با فرض هر واحد ۳۰ میلیون تومان با سهم‌آورد متقاضی، مجموع سرمایه‌گذاری ما در این حوزه ۴۶۰ میلیارد تومان بوده‌است.

ملکی درباره تحویل کامل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان و زمان اتمام این پروژه‌ها در استان توضیح داد: طبق برنامه ما ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر برای افتتاح در سال ۹۵ داریم، در صورتی که در سال ۹۴ نیز واحدهایی  که اقدام به پرداخت به موقع سهم خود نکرده و متقاضیانی که به موقع پول پرداخت نکنند از لحاظ تکمیل واحدها عملیات اجرایی آن به سال ۹۵ موکول می‌شود.

مدیر اداره راه وشهرسازی لرستان با اشاره به سهمیه‌ استان که حدود ۴۶ هزارواحد برای شهرهای بالای ۵هزار نفر بوده، افزود: برنامه ما در شورای مسکن استان این بوده که سال ۹۵ باقیمانده اندکی از پروژه‌هایی که شروع کرده‌ایم را ساماندهی و تحویل متقاضیان دهیم.

شهرام ملکی با اشاره به ۲ موضوع در اداره راه و شهرسازی استان لرستان  گفت: تعدادی از واحدها در استان هست که مردم به موقع سهم موظفی خود را پرداخت نمی‌کنند و نیاز به  مقداری کمک‌های دولتی برای بحث آماده‌سازی داریم از جمله یارانه‌های وزارت راه و شهرسازی و دیگر اینکه در مورد پیمانکارانی که در قالب این ۳هزار و ۵۰۰ واحد توان ادامه این کار را ندارند، براساس تصمیمات شورای مسکن، پیمانکار جایگزین با نرخ های جدید مصوب شورای مسکن واگذار کنند.

نظر شما