شناسهٔ خبر: 17637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان بوشهر:

بهره‌برداری از دانشکده معماری بوشهرتا یک ماه دیگر/ پایان ساخت مدرسه تنگک تا خرداد‌ماه ۹۵

دانشکده معماری بوشهر رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه ساخت و مرمت دانشکده معماری و شهرسازی بوشهر مراحل پایانی خود را طی می‌‌کند، گفت: قرار است طی مراسمی این بنا در روزهای پایانی امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ،غلامرضا مرادی با بیان اینکه دانشكده شهرسازي و معماري بوشهر واقع در بافت تاريخي این شهر قرار دارد، افزود:ساخت  اين دانشكده با مركز قرار دادن يك عمارت تاريخي ( عمارت نوذري) از سال ۸۹ شروع شد و اکنون در مراحل پاياني قرار دارد.

وی با پرداختن به این موضوع که اين دانشكده به كارفرمايي اداره كل راه و شهرسازي و برای بهره‌برداري دانشگاه خليج‌فارس احداث شده‌است، افزود: این پروژه تا کنون حدود ۹میلیارد تومان هزینه در‌بر‌داشته  است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن را شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران پرداخت کرده است و بقیه نیز از اعتبارات استانی تامین شده‌است.

مرادی درباره جزییات بیشتر این پروژه نیز گفت: این طرح جزو پروژه‌های محرک توسعه است که در محدوده یک بنای تاریخی معروف به عمارت نوذری قرار دارد. اداره‌ کل راه و شهرسازی با تملک بناهای اطراف این محدوده که اغلب تخریبی بوده‌اند اقدام به ساخت این دانشکده کرد و با نوسازی و بهسازی بناهای اطراف آنها را نیز به دانشکده ملحق کرد به‌طوری‌که مجموعه این دانشکده در مرکز اصلی بناهای تاریخی این منطقه و مدر مرکز ثقل عمارت نوذری قرار گرفت.

این رئیس اداره عمران استان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به محله کوتی اشاره کرد و افزود: این محله از محلات قدیمی بوشهر است که کار بازسازی و نوسازی آن از سال گذشته با اعتباری حدود ۸۰۰میلیون تومان آغاز شده‌است که در صورت بهره برداری از آن بسیاری از محورهای قدیمی شهرتبدیل به منطقه‌ای برای جذب گردشگر می‌شود، زیرا این محور قدیمی وارزشمند نزدیک دریا واقع شده و در صورت تکمیل به همراه چندین میدانگاه دیگر شهر که کار نوسازی آنها نیز در دست اقدام است، می‌تواند مرکزی برای فعالیت‌های اقتصادی مردم منطقه هم باشد.

 ساخت مدرسه ۹ كلاسه تنگك واقع در سكونت‌گاه غير رسمي  رایانی نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است که به منظور  ارتقای سطح خدمات آموزشی در محله تنگك با صرف اعتباری به میزان ۲۳۰۰ ميليون تومان  به كارفرمايي شركت مادر و با پيشرفت فيزيكي قابل توجهی در حال احداث است.

ساخت مدرسه با اعتباری بیش از ۲میلیارد تومان

مرادی درباره وضعیت قبلی این مدرسه نیز گفت: این مدرسه که در یکی از سکونتگاه‌های بوشهر به نام رایانی قرار گرفته است پیش از این تنها دو کلاس با امکانات بسیار محدود داشت که ما توانستیم با اضافه کردن ۷ کلاس به آن، این مدرسه را احیا و بهسازی کنیم. در حال حاضر نیز این مدرسه ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انشاالله تا خرداد ماه سل آینده به مرحله بهره‌برداری خواهده رسید و دانش آموزن این سکونتگاه غیررسمی می‌توانند از مهر سال آینده در این مدرسه به تحصیل بپردازند. پیش از این دانش آموزان این منطقه برای تحصیل مجبور بودند مسافت زیادی را برای رفتن به مدرسه طی کنند.

وی در پایان نیز گفت : توانمند‌سازی محله رایانی نیز که فاقد هر گونه امکانات آموزشی ،بهداشتی و درمانی  است از دیگر برنامه‌های ما است که برای ساخت این امکانات به ۶۰۰ میلیون اعتبار نیازمندیم و در صورت جذب اعتبار می‌توانیم کار ساخت این محله را به مناقصه بگذاریم. /

نظر شما