شناسهٔ خبر: 17640 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌وری مصرف انرژی و دفع آلاینده‌های محیطی و مضر در فرودگاه بین‌المللی کرمان

محمد نخعی محمد نخعی مدیرکل و رئیس ستاد استقرار بهینه‌سازی مصرف و استانداردسازی فرودگاههای استان کرمان از کاهش ۵۰ درصدی مصرف روشنائی سالن‌ها و مسدود شدن عمده‌ترین راه آلاینده‌ای محیطی مضر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه کرمان، محمد نخعی مدیرکل و رئیس ستاد استقرار بهینه‌سازی مصرف و استانداردسازی با اشاره به محوریت اساسی بهینه‌سازی و استانداردنگری در حوزه‌های هوانوردی و فرودگاهی تصریح کرد:

بر اساس نگرش و رویکرد بهینه‌سازی و استانداردنگری و در گامی مهم و اساسی آخرین مرحله طرح ارتقاء روشنائی سالن‌های داخلی و بین‌المللی با تعویض ساختارهای مرتبط اصلاح، به روزرسانی و با نور بیشتر کم مصرف سازی شد.

نخعی از به کارگیری لامپ‌هایی موسوم به LED با قدرت روشنائی بیشتر و هزینه مصرفی انرژی به مراتب کمتر تا حد ۵۰ درصد کاهش را تایید کرد و گفت:

لامپ‌های فلورسنت قبلی با مصرف انرژی بالا، دوام کمتر، نور کمتر همواره مقدار زیادی از انرژی دورریز ایجاد که با استفاده از لامپ‌های نوین، بهینه‌سازی استقرار؛ مصرف و هزینه‌های انرژی نصف شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان تعداد تجهیزات منصوبه را ۴۰ عدد در این طرح عنوان و گفت: پیش از این نیز ۳۰۰ عدد دیگر از این مصنوعات الکتریکی در سالن‌های داخلی و بین‌المللی فرودگاه کرمان نصب شده است.

وی از نصب درب کرکره اتوماتیک برای جلوگیری از ورود آلاینده‌های محیطی سمی حاصل از سوخت موتور هواپیماها به سالن خبر داد و گفت:

بدین منظور درب کرکره اتوماتیک ۳ متری در بالای نوارنقاله شیبدار سالن داخلی فرودگاه بین المللی کرمان نصب تا از ورود این مواد به سالن انتظار جلوگیری شود.

لازم به ذکر است امور مربوط به انجام موارد فوق تماما توسط همکاران اداره تسهیلات و تجهیزات اداره کل نظارت و به انجام رسیده و اعتبار لازم در این ارتباط در مرحله اول ۲۶۰میلیون ریال و در مرحله آخر و اخیر ۱۱۰ میلیون ریال بوده است. 

برچسب‌ها:

نظر شما