شناسهٔ خبر: 17682 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آدم‌نژاد خبر داد:

بهره‌برداری از ۲ مجتمع خدمات رفاهی در مسیر منتهی به حرم امام رضا (ع) تا پایان ۹۴/ افتتاح نخستین تابلوی ترافیک‌نما در جاده مشهد

حرم امام رضا (ع) معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام افتتاح تابلوی ‌ما در جاده مشهد، طی هفته آتی از افتتاح و بهره‌برداری۲ مجتمع خدمات رفاهی تا پایان سال ۹۴ و ۵ مجتمع دیگر تا پایان شهریور ۹۵ در مسیرهای منتهی به حرم امام رضا(ع) خبر داد.

شهرام آدم‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تحقق مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: وظیفه‌ای که در رابطه با تحقق مشهد ۲۰۱۷ برعهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته شامل  ایجاد مراکز خدماتی- رفاهی و بین‌راهی و نصب تابلوهای پیام متغیر در جاده‌های منتهی به حرم است که در همین راستا نیز هفته گذشته طرح تفصیلی مجتمع‌های خدماتی- رفاهی به اتمام رسید و بر همان مبنا نیز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تمامی مسیرهای شریانی منتهی به حرم امام رضا (ع) مجتمع‌های خدماتی را ایجاد می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سازمان در مسیرهای شریانی به حرم امام رضا (ع) امسال دو مجتمع خدمات رفاهی افتتاح می‌کند و پنج مجتمع دیگر نیز تا پایان شهریورماه سال ۹۵ به اتمام می‌رسند و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت که با افتتاح این مجتمع‌ها در مسیرهای منتهی به شهر مشهد دیگر کمبودی از این نظر نداریم.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: آذرماه سال جاری، راه‌اندازی شبکه GIS در کلیه جاده‌های کشور به اتمام رسید. علاوه بر آن کلیه تاسیسات و نوارهای حریم جاده‌ای کشور و هرگونه موانعی که در کنار جاده قرار داشت نیز برداشته شد. همچنین علاوه بر برداشت موانع، بحث Data Mining (داده‌کاوی) روی این اطلاعات صورت گرفت که گزارش آن به وزیر راه و شهرسازی ارایه شد و قرار است به زودی روی داشبورد مدیریتی سازمان راهداری در اختیار مردم قرار بگیرد.

آدم‌نژاد افزود: همچنین تابلوی ترافیک‌نما را ۲۷‌ام ماه جاری برای اولین بار افتتاح می‌کنیم. با توجه به اینکه تحقق مشهد ۲۰۱۷ و تامین بخشی از زیرساخت‌های آن برای ما مهم است در تابلو علاوه بر استفاده از نشانه‌های ترافیک سنگین، نیمه سنگین و سبک که بر تابلوهای نصب شده توسط شهرداری در جاده قرار گرفته، سازمان راهداری تغییراتی را نیز اعمال کرده و زمان تقریبی سفر با سرعت مطمئنه نیز روی آن وجود دارد. تابلوی ترافیک‌نما، اطلاعات خود را از هفت سرور می‌گیرد و به اطلاعات قابل‌برداشت تبدیل می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به امکانات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سایت ۱۴۱ این سازمان آمادگی دارد تا خدمات این سایت را نیز به زمان سفر، سرعت و سایر موارد پیشنهادی برای تحقق مشهد ۲۰۱۷ با لوگوی انتخاب شده اختصاص دهد. /

نظر شما