شناسهٔ خبر: 17703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ناوگان عمومی بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر همدانی را جابه‌جا کرد

ترمینال مسافری جنوب تهران طی ۱۰ ماه امسال ۵ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۶ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در سطح استان همدان و سایر شهرهای کشور جا به‌جا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل پایانه های استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل و نقل و پایانه های استان با بیان این مطلب گفت: در ۹ ماهه سال‌ جاری ۵ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۶ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در سطح استان همدان و سایر شهرهای کشور جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: جا به جایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه بوده که برای جابه‌جایی این مسافران چهارصد و ۹۵ هزار و ۱۷ سفر صورت گرفته  و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ۱۸ پایانه با ۵۳ شرکت فعال مسافربری در این زمینه جا به جایی مسافر وجود دارد که ۳ هزار و ۱۱۴ راننده با ۲ هزار و ۱۴۱ ناوگان مسافری را شامل می‌شود.

معاون حمل و نقل و پایانه های استان همدان گفت: مجموع ناوگان فعال در امر خدمت‌رسانی به مردم در بخش حمل و نقل عمومی مسافر را ۳۲۲ دستگاه اتوبوس دانست و ابراز داشت: انواع اتوبوس ها شامل وی آی پی، ویژه و عادی هستند.

وی گفت: همچنین تعداد یک هزار و ۵۳ دستگاه مینی بوس و ۷۶۶ سواری کرایه با نظارت مسئولان حمل و نقل و پایانه‌های استان در بخش حمل و نقل مسافر در سطح استان مشغول فعالیت هستند. 

پناهنده افزود: امسال در حوزه خرید ناوگان در حوزه کامیون، اتوبوس و سواری تهسیلات ویژه‌ای با سود ۸ تا ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

وی ابراز داشت: بر این اساس در طرح نوسازی ۸۰ درصد قیمت اولیه ناوگان به صورت تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر عمر متوسط اتوبوس در استان همدان ۱۰ سال، مینی‌بوس ۲۹ سال و سواری کرایه ۸ است که در ناوگان سواری از متوسط کشوری پایین‌تر قرار داریم.

وی همچنین در خصوص ناوگان باری استان همدان، تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات سیستم جامع کارت هوشمند ۱۲ هزار و ۹۲۹ ناوگان باری در استان همدان فعال هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما