شناسهٔ خبر: 17710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

بهره‌برداری از ۳هزار واحد مسکن مهر تا نوروز ۱۳۹۵/ پایان ساخت مسکن مهر ۱۳ شهرستان

داریوش نصر مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲هزار واحد مسکن مهر دهه‌فجر امسال افتتاح شد و ۳ هزار واحد دیگر تا شب عید امسال آماده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهندس داریوش نصر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تصریح کرد از مجموع ۵۱هزار و ۷۳۰ واحد مجموع مسکن مهر استان،۳۳ هزار واحد در گذشته افتتاح و تحویل داده شده، ۲هزار واحد نیز دهه‌فجر امسال افتتاح شد و ۳ هزار واحد دیگر تا شب عید امسال آماده افتتاح می‌شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: تقریبا مسکن مهر ۱۳ شهرستان استان تا شهریور سال آینده به اتمام می‌رسد و ۳ شهرستان دیگر شامل ارومیه، مهاباد و نقده تا پایان سال ۹۵ به شرط همکاری تعاونی‌های مسکن و شرکت‌های خدمات‌رسان مثل برق، گاز و آب و فاضلاب آماده تحویل می‌شوند.

وی ادامه داد: تاكنون ۲۱ هزار و ۵۴۰ واحد مسكن مهر در شهرهاي بالاي ۲۵ هزار نفر جمعيت استان، ۱۰هزار واحد در شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر جمعيت استان و ۳هزار و ۸۹۶ واحد از طريق بافت فرسوده افتتاح شده‌است.

نصر در ادامه پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی استان را اولویت کاری اداره راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خواند و افزود‌‌‌‌: از جمله این پروژه‌ها، پروژه ۴خطه کردن ارومیه به مهاباد، ارومیه به خوی و سلماس است که در دست کار است. همچنین بحث راه‌آهن مهاباد به نقده و ارومیه، ایمنی محورها، نصب کنترل سرعت در محورهای ارومیه، بی‌اوغلی به بازرگان نیز در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی دنبال می‌شود.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی، در ادامه به طرح بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: ارومیه به عنوان شهر پایلوت کشوری برای این طرح انتخاب شده‌است. طرح جامع شهر ارومیه  نیز تشکیل شده و طرح تفصیلی آن در ۵ منطقه کار می‌شود که ۲ منطقه آن تمام شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم طرح تفصیلی شهر ارومیه را تمام کنیم.

وی افزود: ارومیه دروازه ایران محسوب می‌شود و نزدیک ۹۶۷ کیلومتر مرز با ۳ کشورعراق، ترکیه و آذربایجان دارد. همچنین این استان دارای ۵منطقه آزاد ویژه اقتصادی است که بزرگترین آنها منطقه آزاد بازرگان است ولی زیرساخت‌های استان متناسب با این ظرفیت، نیست.

داریوش نصر اظهار امیدواری کرد: با حمایت دولت و تامین اعتبارات خاصی که اتفاق می‌افتد، بتوانیم وضعیت این زیرساخت‌ها به خصوص آزادراه‌ها، خطوط ریلی و امکاناتی که در حوزه راهداری و شهرسازی این استان مورد نیاز است را تامین کنیم؛ به خصوص اینکه راه‌های آذربایجان غربی دروازه ورود به کشور از سمت اروپا است و امیدواریم با حمایت‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی و مسئولان استان اتفاق می‌افتد، در این راه بهتر گام برداریم.

نظر شما