شناسهٔ خبر: 17711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

افتتاح ۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال پروژه‌ راهی و ۶ ساختمان دولتی در استان فارس در دهه‌فجر

خداداد مقبلی همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال پروژه راه و ۶ ساختمان دولتی در استان فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر با اشاره به پروژه‌های راهسازی و راهداری آماده افتتاح این اداره کل گفت: ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان فارس و با اعتباری بالغ بر ۹۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه تصریح کرد: ۵/۵ کیلومتر از محور بزرگراه سروستان – فسا، ۱۳ کیلومتر از بزرگراه استهبان – فسا حدفاصل رونیز به پلیس راه فسا با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال، ۸ کیلومتر از بزرگراه نی ریز – قطرویه و ۸ کیلومتر از بزرگراه مرودشت – درودزن همچنین ۵ کیلومتر احداث باند دوم فسا – داراب و ۹ کیلومتر از باند دوم محور قدیم فسا – داراب و قسمتی از بزرگراه شیراز – جهرم محدوده شهرستان خفر به اتمام رسیده و در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به روند خوب راهسازی در راه‌های روستایی گفت: بیش از ۲۴۴ کیلومتر احداث و بهسازی راه روستایی در شهرستان‌های اقلید، ارسنجان، پاسارگاد، بوانات، جهرم، شیراز، سپیدان، کوار، سروستان، فسا، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین، مرودشت، ممسنی، رستم، داراب، زرین دشت و خرامه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

مقبلی همچنین به فعالیت حوزه راهداری اشاره کرد و گفت:  ۵۲۷ کیلومتر روکش آسفالت محورها و راه‌های اصلی استان، همچنین پروژه‌هایی در زمینه ایمن‌سازی شامل رفع نقاط پرحادثه، تهیه و نصب علائم ایمنی و اجرا و نصب گاردریل و ... با اعتباری بالغ بر ۶۳۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

مقبلی همچنین تصریح کرد: توسط اداره کل راه و شهرسازی فارس، ۶ ساختمان دولتی در استان با اعتباری بالغ بر ۳۲۴ میلیارد ریال احداث شده که همزمان با دهه فجر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مجموع اعتبار پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه راه و شهرسازی را ۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری نمود با تلاش مجموعه راه و شهرسازی و تامین منابع مالی لازم بتوان شاهد توسعه و رونق هرچه بیشتر پروژه‌های راه و مسکن در استان پهناور فارس باشیم.

نظر شما