شناسهٔ خبر: 17748 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حوزه دریایی در هفته ای که گذشت:

پروژه‌های بندری آماده افتتاح در دهه فجر/ برگزاری فراخوان بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در فاز ۳ بندر شهید رجایی/ امضای ۲ یادداشت تفاهم بندری با ایتالیا/ آخرین وضعیت قرارداد سرمایه‌گذاری هند در بندر چابهار

بندر امام خمینی پروژه‌های بندری آماده افتتاح در دهه فجر٬ برگزاری فراخوان بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در فاز ۳ بندر شهید رجایی٬ امضای ۲ یادداشت تفاهم بندری با ایتالیا و آخرین وضعیت قرارداد سرمایه‌گذاری هند در بندر چابهار از مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان

ضرورت ایجاد شرکت‌های تخصصی توانمند در بحث خارج‌سازی مغروقه‌ها برای مقابله با آلودگی و جستجو و نجات دریایی در کشور احساس می‌شود.

از ۱۳ پروژه بندری و دریایی سال ۹۴ با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تا پایان دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر چابهار

با توجه به رفع تحریم‌ها بنادر کشور از جمله جاهایی هستند که به سرعت دچار تغییر و تحول در صادرات و واردات و ترانزیت کالا می‌شوند. هم‌اکنون امکان پهلوگیری کشتی‌هایی ۸۰ هزار تنی در بندر چابهار است.

در زمان تحریم ها کشورهای دیگر برای ترانزیت کالا از مسیر بندر چابهار استفاده نمی‌کردند و به اجبار از مسیرهایی دیگری کالاهای خود را ترانزیت می‌کردند که البته از لحاظ اقتصادی برای آنها صرفه نداشت

در حال حاضر فاز یک توسعه بندر شهید بهشتی در حال تکمیل است که پیشرفت ۶۵ درصدی دارد و تا پایان سال ۹۵ بهره‌براری می‌شود.

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

دولت هند به هیأت مذاکره‌‌کننده خود مجوز داده بود تا بتواند تا ۸۵ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کند که قرارداد آن تنظیم شده و بعد از تایید دولت هند عملیات پروژه آغاز می‌شود.

یادداشت تفاهم خواهرخواندگی بین بندر شهید رجایی ایران و بندر تریست ایتالیا منعقد شد.

یادداشت تفاهم ایمنی و آتش‌نشانی دیگر سندهای امضای شده هیأت ایرانی در ایتالیا .بود

بعد از مذاکرات اولیه ایران و کشورهای ۱+۵ تعدادی از لاینرهای بین المللی وارد آبهای ایران شدند که با این شرایط باید تجهیزات بندر شهید رجایی را نیز ارتقا دهیم.در حال آماده کردن شرایط برای فراخوان بین‌المللی عمومی برای سرمایه‌گذاری در فاز ۳ این بندر هستیم.

سیدباقر موسوی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم

از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۱۱ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۲۱ نفر-سفر در بنادر قشم با رشد ۴.۷ درصدی به ثبت رسیده است.

جابجایی حدود ۱۸۳ هزار تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره از ابتدای سال جاری تا ابتدای بهمن ماه جاری بوده است.

 به مناسبت دهه فجر انجام می‌شود

۱۵ پروژه بندری در بنادر استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر ، سیستان و بلوچستان، گیلان و مازندران به مناسبت دهه فجر با اعتبار ۲۲۸۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس آخوندی در دیدار با وزیر اقتصاد لبنان ۱۸ لاینر خارجی در بنادر ایران از قبیل بندرعباس، چابهار و امام خمینی (ره) پهلوگیری کردند. خطوط کشتی‌رانی لبنان نیز می‌توانند از این پس مستقیما در بنادر شمالی خلیج فارس خصوصا در بنادر کانتینری پهلو بگیرند؛ ما در زمینه ارتقای همکاری‌های حمل و نقل دریایی آمادگی کامل داریم.

 

نظر شما