شناسهٔ خبر: 17749 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

افتتاح بیش از ۳۸۰۰ واحد مسکن مهر طی دهه‌فجر در اردبیل

خليل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: همزمان با دهه‌فجر بیش از ۳ هزار و ۸۸۲ واحد مسکن مهر در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، خلیل محبت‌خواه در حاشيه مراسم بزرگداشت دهه مبارك فجر در اردبيل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر بیش از ۳ هزار و ۸۸۲ واحد مسکن مهر در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این واحدهای مسکونی در مشکین‌شهر، پارس‌‌آباد و اردبیل افتتاح شده تا زمینه سکونت بخشی از هموطنان‌مان که سال‌ها منتظر سرپناه مناسب بودند فراهم آید.

وی گفت: امسال در گراميداشت هفته دولت بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید که با افتتاح بیش از ۳ هزار واحد جدید که آماده افتتاح است مجموع پروژه‌های مسکن مهر تحویلی به حدود ۶ هزار واحد می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به گستردگی فعالیت راه و شهرسازی استان با هفت معاونت و جذب ۴۵ درصدی اعتبارات عمرانی استان افزود: این گستردگی فعالیت کار ما را سخت کرده و ما در تلاش هستیم در پروژه‌های مسکن، راه و حوزه املاک و کمیسیون‌های مختلف سعی در ارائه خدمات کیفی‌تری داشته باشيم.

محبت‌خواه تصریح کرد: در حوزه راه نیز بهسازی، روکش و آسفالت راه‌ها به همراه لکه‌گیری در دستور کار قرار گرفته به طوری که با احداث پل‌ها و تکمیل بزرگراه‌ها سعی بر افزایش ایمنی راه‌ها است.

وي حجم عملیات اجرایی در این حوزه را بیش از ۱۰۳ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: مدیریت ساخت و توسعه راه و شهرسازی استان اردبیل با جذب اعتباراتی سعی کرده است تا ۲۶ کیلومتر مسیر کنارگذر اردبیل و چهار خطه مشگین‌شهر، اردبیل و خلخال – هشتجین را اجرایی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد بهسازی ۷۸ کیلومتر راه روستایی نیز بیان کرد: در سال جاری ۱۰۶ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و هفت دستگاه پل نیز در این مدت افتتاح شده است.

محبت‌خواه از تهیه طرح جامع و تفصیلی برخی از شهرهای استان نظیر نیر، کورائیم، و کوثر خبر داد و یادآور شد: جلسات کمیسیون ماده پنج در قالب طرح‌های توسعه‌ای شهری به شکل منظم برگزار شده و آرای قانونی صادر شده است.

وی بیان کرد: در اخذ سند مالکیت برای اراضی ملی کارهای خوبی انجام شده و تلاش بر جلوگیری از ساخت‌ها و سازهای غیرقانونی در حاشیه جاده‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد فعالیت حوزه راهداری نيز گفت: از ابتدای امسال تاکنون راهداران پرتلاش بیش از ۸ هزار و ۱۳۷ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی را برف‌روبی کرده و بیش از ۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر نمک‌پاشی انجام شده است.

نظر شما