شناسهٔ خبر: 17751 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی بخش داخلی در شهرهای جدید در سال ۹۴/ حمایت شرکت عمران شهرهای جدید از سرمایه‌گذاران

محمود میریان عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ضمن اعلام سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی بخش داخلی در سال ۹۴ در شهرهای جدید بیان کرد: شرکت عمران بدون شک از تمامی سرمایه‌گذاران در این بخش حمایت کرده و فعالیت‌های انجام شده را تضمین می‌کند.

سید محمود میریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص مسئله سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید بیان کرد: مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی سه رأس مثلث سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید به شمار می‌روند تا این شهرها شکل واقعی خود را پیدا کرده و مکان مناسبی برای ساکنانشان باشند. مردم و افرادی که در این مناطق سکونت پیدا می‌کنند مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران شهرها هستند که با مشارکت در هزینه‌های ساخت شهرهای جدید به رونق و ایجاد اشتغال و شرایط مناسب زندگی در این نواحی کمک می‌کنند.

میریان ادامه داد: پس از مردم بخش خصوصی است که در زمینه‌های گوناگون از جمله واحدهای مسکونی، فضاهای خدماتی، تفریحی و بهداشتی سرمایه‌گذاری کرده و پس از به بهره‌برداری رسیدن از این فضاها سود خود را از شرایط دریافت می‌کنند. در آخر دستگاه‌های دولتی هستند که در کنار دو محور نام برده به سرمایه‌گذاری و رونق شهرهای جدید می‌پردازند. در این حین شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان راهبر، متولی و مجری عمده طرح‌های زیربنایی و آماده‌سازی اراضی برای فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و مردم در شهرهای جدید عمل می‌کند.

به گفته میریان شرکت عمران شهرهای جدید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور مردم در سرمایه‌گذاری و سکونت در شهر جدید و همچنین بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این فضاهای ایجاد شده فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در حال حاضر در شهرهای جدید از سوی مردم و ساکنان این شهرها صورت می‌گیرد گفت: نکته حائز اهمیت درخصوص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مناطق این است که این بخش‌ها پس از انجام مطالعات کافی و انتخاب زمینه سرمایه‌گذاری به روش مستقیم و یا استفاده از تسهیلات بانکی در این حوزه ورود پیدا کرده و در انواع پروژه‌های خدماتی یا موارد دیگر شروع به کار می‌کنند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براینکه این شرکت به منظور حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران طبق ضوابط و قوانین موجود از آن‌ها حمایت می‌کند گفت: شرکت عمران در تمامی مراحل با سرمایه‌گذاران همراهی کرده و اقدامات انجام شده را مورد تضمین قرار می‌دهد، به همین دلیل با جذب اعتماد بخش خصوصی قسمت عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شهرها از همین راه انجام می‌شود.

میریان اضافه کرد: درحال حاضر بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید از سوی بخش داخلی انجام می‌شود ولی از آنجایی که تنوع سرمایه‌گذاری در این شهرها بسیار زیاد است استقبال چشمگیری از سوی کشورهای خارجی از جمله مالزی، چین، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی در این حوزه بوده است که عمده آنها از پروژه‌های حمل و نقلی و ساخت واحدهای مسکونی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون مذاکراتی در خصوص سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید بین ایران با کشورهایی نظیر کره جنوبی، ایتالیا، فرانسه و انگلیس انجام گرفته است گفت: ار آنجایی که شرکت عمران در برنامه توسعه‌ای خود طرح‌هایی مانند ایجاد ۱۳ شهر جدید را دارد علاقمند است که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این مکان‌های جدید حضور پیدا کرده و به هر میزانی که علاقمند هستند به سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون بپردازند.

وی در این خصوص تأکید کرد: ازآنجایی که حجم واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید زیاد بوده ولی امکانات خدماتی لازم برای پاسخگویی به ساکنان به حد کافی نیست از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌شود که به صورت مستقیم و در چارچوب شرایط ایجاد شده در این بخش ورود پیدا کنند.

میریان افزود: خوشبختانه شرکت عمران به تصویب مجلس شورای اسلامی امکان برنامه‌ریزی برای توسعه شهرهای جدید خصوصا در بخش‌هایی که باعث اشتغال‌زایی در این مناطق می‌شود را دارد، در همین راستا با کمک برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی وزارت راه و شهرسازی تفاهمات بسیاری را با سرمایه‌گذاران انجام دادیم که در سال جاری بسیاری از آنها باارزش ۸۰۰ میلیارد تومان به قرارداد تبدیل شد که عملیات ساخت آنها نیز هم‌اکنون در حال اجراست. امید است این میزان تا پایان سال به یکهزار میلیارد تومان نیز برسد.

وی با تأکید براینکه این بسترهای سرمایه‌گذاری زمینه‌ساز ساخت و ساز در شهرهای جدید بوده و در نهایت منجر به خروج این مناطق از رکود می‌شود گفت: در عین حال مناطق صنعتی در شهرهای جدید از زمینه‌های دیگری هستند که در هر شهر فضایی برای آن ایجاد شده که می‌تواند هزینه‌های خدمات شهر و حتی پیرامون آن را تأمین کند. این فضاها همچنین می‌تواند زمینه اشتغال ساکنان همزمان با سکونتشان در این شهرها را فراهم سازد./

نظر شما