شناسهٔ خبر: 177580 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما:

هدایت بیش از ۱۶۱ هزار پرواز توسط مارشالرها در یک سال گذشته

مارشالر مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از هدایت بیش از ۱۶۱ هزار پرواز توسط همکاران مارشالر در یک سال گذشته خبر داد و گفت: مجوز اعطای گواهینامه ویژه تجهیزات هندلینگ را اخذ کرده‌ایم و رانندگان با این گواهینامه دیگر نیاز به گواهینامه پایه یک ندارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حمید حاجی‌بیگی در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی زمینی هواپیما با بیان اینکه در یک سال گذشته، ۱۶۱ هزار و ۸۹۲ پرواز توسط همکاران مارشالر هدایت شده است، گفت: آنالیز و بررسی ظرفیت منابع انسانی ۲۳ فرودگاه کشور، آنالیز TRA فرودگاه عسلویه، برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی مهارت محور، اجرای سامانه الکترونیک مدیریت اداره و ایستگاه‌های آتش‌نشانی، راه‌اندازی منبع الکترونیکی دسترسی به منابع آموزشی و دستورالعمل‌های استاندارد(FTP) و نیز تامین نیروی فرودگاه‌های کشور که برای حل این مشکل ۱۱ هزار نفر ساعت به صورت مامور به فرودگاه‌های هدف اعزام شدند، مهمترین اقدامات یک سال گذشته محسوب می‌شوند.

وی افزود: عملیات بازسازی ۹ دستگاه خودرو کفساز فرزیا، بازسازی ۸ دستگاه خودروی کفساز آتش‌نشانی، خرید ۱۰ دستگاه برف‌روب سه‌کاره و خرید ۴۲ دستگاه خودرو مارشالر ۲۰۲۴ اتوماتیک در دست اقدام است.

مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما خاطرنشان کرد: بسیاری از تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در اختیار داریم، نزدیک به استانداردهای بین‌المللی بوده و با تعمیر و نگهداری صحیح از آن‌ها می‌توان از تحمیل هزینه سنگین به شرکت فرودگاه‌ها جلوگیری کرد.

حاجی بیگی بیان کرد: مجوز اعطای گواهینامه ویژه تجهیزات هندلینگ را اخذ کرده‌ایم و رانندگان با این گواهینامه دیگر نیاز به گواهینامه پایه یک ندارند. این در حالی است که در یک سال اخیر ۵۰ گواهینامه در ۳۸ فرودگاه کشور ویژه رانندگی و عملیات با خودروهای آتش‌نشانی صادر شده است.