شناسهٔ خبر: 177589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

تخصیص بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن قیر رایگان در قالب بازآفرینی شهری به خوزستان

ببینید| روکش آسفالت معابر کوی نیرو اندیمشک با اختصاص قیر رایگان بازآفرینی شهری معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تخصیص ۳ هزار و ۴۰۹ تن قیر رایگان به استان خوزستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص اقدامات به عمل آمده برای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری در استان اظهار کرد: در راستای بهسازی معابر و ارتقای کیفیت سکونت در محدوده‌های مصوب بافت‌های ناکارآمد شهری و با هدف خدمت رسانی به ساکنین بافت‌های فرسوده در شهرهای استان قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری های خوزستان اختصاص یافت.

وی افزود: میزان قیر رایگان تخصیص داده شده به استان خوزستان در سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۹ تن بوده است.

وی افزود: قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای اهواز در ۲ مرحله، مسجدسلیمان در ۲ مرحله‌، شوش در یک مرحله، گتوند در ۲ مرحله، هفتکل یک مرحله ، رامشیر یک مرحله و ماهشهر در یک مرحله در قالب صدور حواله به شهرداری‌ها تخصیص یافته است.

معاون باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: این میزان قیر رایگان اختصاص یافته برای ۷ شهر و در قالب ۱۰ تفاهم نامه بوده است.

جامع در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده‌های مصوب بافت فرسوده استان بیان کرد: در ابتدا استعلام از شهرداری‌های استان مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده انجام‌ می‌شود.

وی ادامه ‌داد: پس از بارگذاری قرارداد و نقشه‌های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر سال‌های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.

معاون باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان، هرساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می‌یابد.