شناسهٔ خبر: 17761 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن‌نیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

استفاده از محلول آب و نمک و شن در محورهای برف‌گیر برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها/ تمامی محورهای اصلی کشور باز هستند

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از پاچیدن محلول آب و نمک در محورهای برف‌گیر برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌های کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی کشور باز هستند.

عبدالهاشم حسن‌نیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ورود سامانه بارشی به محورهای شمال غرب و شمال کشور گفت: در برخی محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل بارش پراکنده برف و در برخی محورهای استان زنجان بارش پراکنده باران را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ضخامت برف نشسته در جاده‌های برف‌گیر کشور حدود یک سانتی‌متر است و در این شرایط نمی‌توان از تجهیزات برف‌روب استفاده کرد٬ افزود: بهترین اقدام برای ایمنی در شرایط بارش برف سبک بستن زنجیر چرخ است و از هموطنان عزیز درخواست داریم برای تردد در محورهای برف‌گیر کشور حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: به طور معمول در چنین مواقعی که میزان بارش‌ها کم است اقداماتی نظیر پاچیدن محلول نمک و مخلوط شن و نمک برای تردد ایمن رانندگان انجام می‌شود.

حسن‌نیا با یادآوری اینکه راهداران زحمتکش در محورهای شمالی و شمال غرب کشور مستقر هستند و اقدامات لازم برای تأمین ایمنی کافی پیش و پس از بارش‌ها را انجام می‌دهند٬ افزود: اقدامات ضروری  پیش از بارش برف در محورهای شمالی و غربی به ویژه در جاده هراز و مسیرهای منتهی به این محور انجام شده و پخش کردن محلول آب و نمک که از یخ زدگی جاده‌ها جلوگیری می‌کند٬ یکی از این اقدامات است.

حسن‌نیا تأکید کرد: هیچ‌یک از محورهای اصلی کشور به دلیل بارش‌های اخیر مسدود نشده‌اند و تمام محورهای اصلی کشور باز هستند و فقط رانندگان باید به توصیه‌های ایمنی پلیس و راهداران در طول مسیر توجه لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال براي سهولت تردد هموطنان، ۱۴ هزار و ۸۶۳ راهدار و ۹۴۰۰ دستگاه ماشين‌آلات در قالب ۱۵۳۳ اكيپ راهداري و ۶۴۹ راهدارخانه‌ در جاده‌هاي كشور مستقر هستند./

نظر شما