شناسهٔ خبر: 177615 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال ۱۴۰۳:

۱۰.۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر تخلیه شد

تخلیه و بارگیری طی نیم‌سال نخست امسال، معادل ۱۰ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۷۶ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، معادل ۱۰ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۷۶ تن بود که در این بین جو رشد ۵ درصدی، ذرت رشد ۵ درصدی، سویا رشد ۹۶ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۷ درصدی داشت.

وضعیت تخلیه گندم، جو و ذرت

میزان تخلیه گندم طی نیمسال نخست سال جاری معادل ۵۳۰ هزار و ۷۲۱ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۵۲ تن بود، همچنین میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل ۴ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۸۴ تن بود.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۱۸۰ روزه نخست سال جاری معادل ۳ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۲۱ تن بود که رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۶۵ هزار و ۶۷۲ تن، بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۵۶۱ هزار و ۸۱۲ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی نیمسال نخست سال ۱۴۰۳ معادل ۶۲۵ هزار و ۹۱۴ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۷ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی شش ماهه نخست سال جاری شامل ۴۱۹ هزار و ۱۳۱ دستگاه کامیون و ۱۲ هزار و ۵۱۴ واگن بود که از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۸۶ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.