شناسهٔ خبر: 17803 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم آمل در مجلس خبر داد:

قطعه نخست پروژه ۴ خطه کردن محور هراز به بهره‌برداری می‌رسد

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس از افتتاح قطعه نخست پروژه چهار خطه کردن محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری فارس، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در نشست بررسی مشکلات مردم خیابان امام خمینی (ره) این شهرستان، اظهار کرد: محور مواصلاتی هراز یکی از پرترددترین محورهای شمال کشور است که نزدیک‌ترین راه از مازندران به تهران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به امروزه محور هراز روزانه شاهد مسافران، گردشگران و توریست از استان‌های مختلف است، بیان کرد: همه سعی‌مان ایجاد سفری ایمن و کم‌خطر برای هموطنان و همشهریان در این جاده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام افتتاح قطعه نخست پروژه چهار خطه کردن محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی، افزود: این قطعه از سنگین‌ترین قطعه‌های محور مواصلاتی هراز محسوب می‌شود که دو مشکل اساسی راه‌سازی در آن وجود داشت.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در گذشته محور هراز به عنوان راه روستایی لحاظ شده و هیچ ردیف ملی اعتبار و بودجه در کتاب قانون سالانه نداشت، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی فاز نخست چهارخطه کردن محور هراز ایجاد تونلی با آب فراوان بود البته از منطقه دوراهی بلده تا منطقه پنجاب هم به عنوان گلوگاه محسوب شده و در منطقه امامزاده علی (ع) هم رانش زیادی را شاهد بودیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها در منطقه پل بلده برای چهار خطه کردن میزان ۹۷ میلیارد تومان هزینه شد تا گره ترافیکی از پیش‌رو برداشته شود.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه ارزش و اهمیت محور مواصلاتی هراز به‌گونه‌ای است که رئیس جمهور در سفر اخیر به مازندران از مجموع یک‌هزار میلیارد تومان از اعتبار سفر میزان ۶۷۰ میلیارد تومان آن را به مسیر هراز اختصاص داد، بیان کرد: هم‌اکنون در محور هراز پروژه‌های زیادی همانند سد مخزنی هراز در حال اجرا است که آب شرب پنج شهر اقماری را تامین کرده و علاوه بر اراضی موجود شالیزاری، ۱۴ هزار هکتار از اراضی را علاوه بر آن به زیر کشت می‌برد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اجرای پروژه بزرگ راه‌آهن برقی آمل ـ لاریجان ـ رودهن در این مسیر مواصلاتی و بازدید مستمر اقشار مختلف مردم از آن، خاطرنشان کرد: در این عملیات مسیر آمل به تهران به ۵۳ دقیقه کاهش می‌یابد و هم‌اکنون چندین هراز متر از این پروژه اماده برای ریل‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه ۸۹ روستا در بخش لاریجان قرار دارند که استفاده از راه دسترسی ایمن حق آنها است، گفت: ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان آمل از مهم‌ترین اهداف است تا در آینده با ایجاد پروژه‌های ملی مختلف به این مهم دست پیدا کنیم.

بهره‌برداری از عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن هشت کیلومتر از محور هراز امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود.

عملیات تعریض و چهار خطه کردن هشت کیلومتر از محور هراز از کیلومتر ۴۳ آغاز شده و تا ۵۱ ادامه دارد و دو دستگاه تونل شماره ۲ و ۳ در منطقه دوآب و گروازمال به طول دو کیلومتر، دو دستگاه پل به طول ۱۹۰ متر و ۴۲ متر در منطقه گروازمال و پنجاب به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث چهار کیلومتر دیوارسازی با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال هم در این پروژه جای دارد.

اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۲۰ پروژه را با اعتباری بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رساند./

نظر شما