شناسهٔ خبر: 17805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تدوین ضوابط طراحی نمای ساختمان‌ها در قزوین

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی از آغاز مراحل تهیه و تدوین ضوابط طراحی نما برای ساختمان‌های شهر قزوین در جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مهندس اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف کمیته سیما و منظر شهری بررسی طرح‌های مطالعاتی و تدوین ضوابط طراحی نما بر اساس الگوهای معماری ایرانی - اسلامی برای شهرهای استان است که اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه این کمیته اجرایی شدن آن را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل افزود: این ضوابط و مقررات مسئول میزان پیش‌آمدگی، جنس و رنگ مصالح،، ابعاد بازشوها، نوع پوشش و سایر موارد مربوط به نما می‌شود که برای سه محدوده قدیمی، میانی و جدید شهر قزوین توسط مهندسین مشاور تهیه و پیشنهاد خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه این طرح پیشنهادی مبنی بر چارچوب‌های تعیین شده در کمیته سیما و منظر و همچنین با نگاه به ضوابط طراحی نما برای ساختمان‌های شهر قزوین جهت ایجاد هماهنگی و یکپارچگی نماهای شهری بسیار موثر بوده و می‌تواند بخش زیادی از مناظر ناهماهنگ نماها را از میان بردارد.

همچنین خانم اسماعیلی مسئول دبیرخانه کمیته سیما و منظر شهری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این دبیرخانه اظهار داشت: معرفی ۱۰ بنای عمومی شاخص استان جهت ثبت در کتاب معماری معاصر ایران و بررسی ضوابط و مقررات پروژه طراحی شهری پونک از جمله مواردیست که دبیرخانه به انجام رسانده است.

وی افزود: از جمله موارد دیگری که دبیرخانه کمیته سیما منظر شهری در دستور کار خود داشته، بررسی و آسیب‌شناسی پروژه طراحی شهری خیابان‌های امام حسین شهر محمدیه و همچنین تدوین چارچوب کلی ضوابط طراحی نما برای تهیه طرح پیشنهادی توسط مشاور بوده است.

نظر شما