شناسهٔ خبر: 17810 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره‌برداری از قطعه نخست احداث باند دوم محور هراز/ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ شده

افتتاح قطعه نخست احداث باند دوم محور هراز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید. این مسیر دو رشته تونل به طول ۱۷۷۵ متر و دو دستگاه پل به طول ۲۳۱ متر دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ قطعه نخست پروژه ۴ خطه کردن محور هراز حدفاصل پل بلده-پنجاب به طول ۸ کیلومتر امروز پنج‌شنبه ۱۵ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

از ۸ کیلومتر کل این محور فقط ۳۰۰ متر جاده‌سازی بود و مابقی پروژه تونل، پل و دیوارسازی انجام شد که از این جهت یکی از پروژه‌های سخت به حساب می‌آمد.

محور هراز یکی از کوتاهترین و زیباترین کریدورهای ارتباطی مرکز کشور به سواحل شمالی دریای خزر است. ترافیک این محور متوسط روزانه معادل ۲۱ هزار وسیله نقلیه٬ ضرورت افزایش ظرفیت ترافیکی محور و تبدیل به بزرگراه از طریق احداث باند دوم آن را مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار داده است و به عنوان یکی از پروژه‌های مورد هدف در وزارت راه و شهرسازی به شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور محول شده است.

از طرفی با توجه به شرایط سخت راهسازی در این محور و ارتقای ایمنی در احداث باند دوم نسبت به جاده فعلی هزینه‌های احداث آن را به دلیل بنیه فنی طولانی افزایش یافته است. در این راستا هم اکنون ۸ کیلومتر از باند دوم این محور حدفاصل پل بلده-پنجاب و محدوده پلیس راه بایجان با هزینه ۷۵۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد. این مسیر دو رشته تونل به طول ۱۷۷۵ متر و دو دستگاه پل به طول ۲۳۱ متر دارد.

مزایای اجرای طرح افزایش ظرفیت ترافیکی٬ بهبود کیفیت تردد٬ بهبود مشخصات هندسی مسیر٬ افزایش سرعت طرح٬ کاهش زمان سفر٬ صرفه‌جویی در مصرف انرژی٬ تأمین ایمنی بیشتر و رونق گردشگری در شمال کشور است./

نظر شما