شناسهٔ خبر: 17837 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

عرضه بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال اوراق برای تکمیل طرح های حوزه راه

امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اوراق و اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل طرح های عمرانی حوزه راه‌های کشور عرضه می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، امیر امینی روز جمعه در بازدید از طرح های عمرانی حوزه راه شهرستان آبدانان اظهار کرد: این میزان اعتبار از محل فروش این اوراق برای تکمیل و ساماندهی طرح های نیمه تمام وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

وی افزود: این اوراق و اسناد خزانه اسلامی توسط دولت و بانک مرکزی تضمین شده و سود مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، با توزیع، تقسیم و واگذاری این میزان اسناد مالی بیش از ۹۰ درصد طلب پیمانکاران کشور در حوزه طرح های راه و شهرسازی پرداخت و بخش اعظمی از مشکلات این وزارتخانه برطرف می شود.

امینی بهسازی و تسهیل شریان های اساسی حمل و نقل را مهمترین اولویت وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از این اعتبار اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال از این اسناد میان پیمانکاران عمده کشور توزیع شده و تا پایان سال جاری باقی آن نیز توزیع می شود.

ايرنا نوشت: معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت راه و شهرسازی سهم طرح های حوزه راهسازی استان ایلام از این اوراق و اسناد خزانه اسلامی را سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برخی از استان های بزرگ کشور تا سقف یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این محل جذب و خریداری کرده اند.

وی همچنین پس از بازدید از مراحل ساخت تونل کبیرکوه تاکید کرد: اجرای این طرح مهم اثرات مطلوبی در حوزه حمل و نقل و تسهیل در تردد خودروها دارد و با تکمیل این طرح بزرگ ملی و راه اندازی کریدور قاضی خان، آبدانان، دهلران و بنادر جنوبی کشور فصل جدیدی در تردد ناوگان زمینی کشور و حل مشکل ترافیک استان های غرب و شمالغربی به جنوب و عتبات عالیات کشور عراق گشوده می شود.

امینی افق آینده کشور را امیدوار کننده توصیف و اضافه کرد: با اجرای برجام و باز شدن قفل مشکلات، سال ۹۵ سال پیشرفت و گشایش اعتبارات طرح های عمرانی و پروژه های اساسی راه و شهرسازی خواهد بود.

وی پیشرفت فیزیکی طرح تونل کبیرکوه را ۴۵ درصد اعلام کرد و افزود: در اجرای برنامه های توسعه ای وزارت راه و شهرسازی و تاکید وزیر، با بکارگیری دو پیمانکار توانمند و با سابقه در قسمت های شمال و جنوب این طرح، تا پایان سال مالی ۹۵ بدنه اصلی و تاج تونل کبیرکوه بطور ۱۰۰ درصد حفر می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تونل کبیرکوه را یکی از طولانی ترین تونل های کشور دانست و گفت: برای تکمیل و تجهیز این تونل مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی وزارت راه و شهرسازی هزینه می شود.
عملیات اجرایی تونل کبیرکوه سال ۸۹ آعاز شد و تاکنون مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

نظر شما