شناسهٔ خبر: 17850 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با حضور رئیس جمهور انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد-تهران/ بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت خطوط و طرح توسعه ایستگاه مشهد

احداث راه آهن اجرای پروژه برقی‌سازی محور مشهد-تهران و بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت خطوط راه‌آهن این محور در قالب تراک‌بندی و طرح توسعه ایستگاه‌ راه‌آهن مشهد با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عملیات اجرایی پرو‍ژه برقی كردن محور تهران-مشهد و بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت خطوط محور تهران-مشهد در قالب تراک‌بندی خطوط و هوشمند‌سازی قطارها و طرح توسعه ایستگاه‌ راه‌آهن مشهد صبح امروز شنبه ۱۷ بهمن با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و به اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریال انجام شد که با اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ظرفیت جابه‌جایی مسافر به مشهد٬ به ۳۵ میلیون نفر در سال خواهد رسید.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در صورت تامین مالی به موقع٬ پرو‍ژه برقی‌سازی محور مشهد-تهران ظرف مدت ۴۲ ماه به اتمام خواهد رسید.

همزمان با آغاز عملیات اجرایی پرو‍ژه برقی كردن محور تهران- مشهد٬ بهره‌برداری از پروژه تراك بندی محور تهران- مشهد به منظور هوشمندسازی ترافیك قطارها و همچنین طرح توسعه ایستگاه مسافری مشهد انجام می‌شود.

تراك‌بندی محور تهران- مشهد امکان افزایش تردد قطارها تا ۲۰۰ زوج قطار را در روز فراهم می‌آورد. با اجرای پروژه تراك‌بندی محور تهران- مشهد ظرفیت مسافری آن به ۲۰ میلیون نفر مسافر در سال خواهد رسید.

فاز نخست طرح توسعه راه‌آهن مشهد که شامل دو پروژه تراك بندی محور تهران-مشهد و توسعه ایستگاه مسافری مشهد است با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان انجام شده است./

نظر شما