شناسهٔ خبر: 17889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر ۹۴ انجام شد

افتتاح ۴۸۱۷واحد مسکن مهر در خراسان رضوی از سوی رییس جمهوری

گلبهار همزمان با ایام مبارک دهه فجر ۴۸۱۷ واحد مسکونی در خراسان رضوی توسط رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید و در آینده‌ای نزدیک بقیه واحدهای مسکن مهر استان نیز به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر روحانی در مراسم افتتاح مسکن مهر که در شهر گلبهار خراسان رضوی انجام شد، گفت: به حول و قوه الهی و با استعانت از روح مطهر حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) بهره‌برداری از ۴۸۱۷ واحد مسکن مهر در استان خراسان رضوی انجام شد.

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در این مراسم گفت: گلبهار شهری است در ۴۰ کیلومتری غرب مشهد که ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و افق جمعیتی آن تا ۲۵۰ هزار نفر می‌رسد. با اسکان جمعیت در مسکن مهر پیش‌بینی شده تا پایان سال ۹۵ این شهر افزون بر صد هزار نفر جمعیت داشته باشد.

وی افزود: در سفر رییس‌جمهوری به استان خراسان رضوی، در مجموع ۴ هزار و ۸۱۷ واحد مسکن مهر افتتاح شد که سهم بیشتر آن مربوط به شهر گلبهار است و بقیه درشهرهای دیگر استان خراسان رضوی واقع شده‌اند. 

از این تعداد واحد مسکونی  ۱۷۶۰ واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۳۰۵۷ واحد مربوط به شهر جدید گلبهار است. در روزهای باقی‌مانده از ایام ا... دهه فجر این واحدهای مسکونی در شهرهای دیگر از جمله مشهد، سبزوار، نیشابور، تایباد، گناباد و تربت‌حیدریه نیز افتتاح خواهند شد.

تکمیل و واگذاری پروژه‌های مسکن مهر در استان از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است؛ از این رو اهتمام ویژه‌ای شده‌ تا با اعطای تسهیلات به متقاضیان و همچنین تامین زیرساخت‌های لازم، این واحدهای مسکونی به سرعت تکمیل و بهره‌برداری شود.

نظر شما