شناسهٔ خبر: 17893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

ارزش اقتصادی راه‌های فارس ۱۶ هزار میلیارد تومان است

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی فارس در اولین جلسه کمیته راهداری نوروزی که با حضور مدیران و روسای شهرستان‌های راه و شهرسازی فارس تشکیل شد، گفت: ارزش اقتصادی راه‌های فارس ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، خداداد مقبلی مدیرکل راه وشهرسازی فارس در اولین جلسه کمیته راهداری نوروزی که با حضور مدیران و روسای شهرستان‌های راه و شهرسازی فارس تشکیل شد، گفت: در حوزه راهداری دو مبحث بسیار مهم وجود دارد، نگهداری و ایمن‌سازی.

وی افزود: ایمن‌سازی یعنی فراهم کردن تردد ایمن و روان که ماحصل آن حفظ جان انسان‌هاست و هیچ قیمتی بر روی آن نمی‌شود گذاشت.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از چهار عامل اصلی در ایجاد تصادفات سخن گفت و افزود: چهار عامل اصلی در ایجاد تصادف نقش بسزایی دارند که مهمترین و اصلی‌ترین علت آن خطای انسانی است و تنها با فرهنگ سازی از راههای مختلف از جمله آموزش و پرورش، صداو سیما و رسانه‌های جمعی، نمازجمعه و در محافل عمومی می‌توان نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و کاهش خطاهای انسانی را شاهد بود.

مقبلی با اشاره به کاهش آمار تصادفات در کشور در مقایسه با چند سال پیشین متذکر شد: چند سالی است که شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات نسبت به سال‌های گذشته بوده‌ایم و علتش این است که تمام دستگاه‌ها دست اندرکار و مجموعه‌های مختلف کار کرده‌اند و فرهنگ‌سازی نیز نقش عمده‌ای در این مهم داشته است.

او افزود: راه کمترین سهم را در ایجاد تصادفات دارد که ۱۷ درصد است و ما با ساخت و توسعه راه‌ها و ایجاد بزرگراه‌ها، ایمن‌سازی و ارتقاء ایمنی راه‌ها و حریم راه‌ها باید این سهم را پایین تر بیاوریم.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، حفظ حریم راه‌ها را از دیگر اولویت‌های مهم راهداری دانست و گفت: حفظ حریم راه‌ها مانند حفظ حریم خانه ماست زیرا تعرض به حریم راه‌ها امنیت جاده را به خطر می‌اندازد.

مقبلی با اشاره به وجود سومین حرم اهل بیت در استان فارس و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان ابراز داشت: سالانه زائران و گردشگران بسیاری از این استان بازدید می‌کنند و در ایام نوروز نیز مقصد بسیاری از هم وطنانمان استان فارس است که باید با آسودگی خاطر و سلامت کامل سفر خود را به پایان رسانند.

وی از مدیران و روسای ادارات حوزه مدیریت راهداری خواست که با حساسیت بالا از محورها بازدید کنند و کمبودها و نواقص را برطرف نمایند و محورهایی امن و جذاب برای زائران و گردشگران فراهم نمایند.

نظر شما