شناسهٔ خبر: 17896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین روز از دهه مبارک فجر:

افتتاح ۹۷۴ واحد مسکن مهر استان خراسان جنوبی با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان

افتتاح مسکن مهر خراسان جنوبی با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام محترم وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر کشور، استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان در محل پروژه ۱۶۸ واحدی مجتمع مسکونی کارکنان دادگستری خراسان جنوبی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در مراسم افتتاح این واحدها گفت: در سطح استان ۹۷۴ واحد مسکن مهر افتتاح می شود که برای ساخت این واحدها در مجموع ۴۴ میلیار تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: زیربنای کل این واحدها ۱۰۷ هزار و ۱۴۰ متر مربع است که از مجموع تعداد ۹۷۴ واحد، ۸۲۸ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان (در شهر بیرجند) و ۱۴۶ واحد نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان قرار دارد.

وی در تشریح مشخصات پروژه ۱۶۸ واحدی مجتمع مسکونی کارکنان دادگستری خراسان جنوبی گفت: مساحت کل زمین پروژه ۱۸۷۵۶ مترمربع ، زیربنای کل مفید واحدها ۱۶۸۰۰ متر مربع و غیرمفید ۸۹۰۴ مترمربع است.

جعفری ادامه داد: زیربنای مفید هر واحد ۱۰۰ مترمربع و غیرمفید ۵۳ مترمربع شامل:پارکینگ مسقف، انباری، بالکن، راه پله و آسانسور است.

وی اعتبارهزینه شده برای ساخت این واحدها را ۱۰ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان نمود که مبلغ ۵ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان آن ازمحل تسهیلات مسکن مهر و ۵ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان از محل آورده متقاضیان تامین شده که در ۲۱ بلوک چهار طبقه ای احداث شده اند.

جعفری در پایان گفت: سهمیه کل مسکن مهر استان خراسان جنوبی ۳۱۳۱۹ واحد  است که از این تعداد واحد ۲۸۲۱۹ واحد احداث شده و تحویل متقاضیان گردیده و تعداد ۲۰۰ واحد تا پایان سالجاری و ۲۹۰۰ واحد باقی مانده تا نیمه اول سال ۹۵ احداث و افتتاح خواهد شد.

نظر شما