شناسهٔ خبر: 17903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد:

تامین زمین درخواست‌های کارشناسی شده استان قم

نشست معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۱۵۰۰ هکتار زمین جهت استفاده کاربری هایی در قم واگذار شده که تاکنون اقدامی جهت عمران آن انجام نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در سفری یکروزه به قم، سیدمحمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با استاندار قم  دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار که در سالن اجتماعات امام جواد (ع) استانداری انجام شد، وی در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن خجسته ایام دهه مبارک فجر گفت: تلاش در راستای خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی عبادتی ارزشمند است.

وی در ادامه توضیح داد: اینکه انبوهی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی از سرپناهی مناسب برخوردار نباشند پذیرفتنی نیست.

پژمان از اهتمام ویژه مقام عالی وزارت نسبت تامین مسکن این عزیزان خبر داد و اضافه کرد: سازمان ملی زمین و مسکن آماده است ضمن تشریک مساعی با مسئولان، نسبت به واگذاری زمین اقدام نماید.

پژمان احداث بیمارستان اعصاب و روان در استان قم را از اولویت ها دانست و تصریح نمود: با توجه به اینکه اعتبار احداث این مجموعه درمانی تامین شده است ظرف کمترین مدت نسبت به تامین زمین آن نیز اقدام خواهیم نمود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن انتقاد از واگذاری بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین جهت دانشگاههای استان قم گفت: بخش مهمی از مرغوبترین زمین های استان به کاربری هایی اختصاص یافته که تاکنون بدون انجام هیچ نوع کار عمرانی دست نخورده باقی مانده است.

وی ضمن تاکید بر انجام امور براساس واقع بینی و کارشناسی دقیق افزود: ضابطه مندی به معنای سخت گیری نیست، ما برای درخواستی که بر اصول و ضوابط استوار باشد آماده اقدام هستیم.

در ادامه این جلسه استاندار قم از وزارت راه و شهرسازی به واسطه واگذاری زمین جهت احداث بیمارستان هزار تختخوابی قم تشکر کرد.

در ادامه این سفر، مدیرعامل سازمان ملی و زمین و مسکن به همراه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم از چندین طرح عمرانی مرتبط با پروژه های مسکن مهر از جمله تقاطع غیر همسطح پردیسان و زمین های محل احداث بیمارستان هزار تختخوابی قم بازدید بعمل آورد.

نظر شما