شناسهٔ خبر: 17906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کلنگ‌زنی پروژه چهار خطه سازی محور آوج به رزن در استان قزوین

کلنگ زنی با حضور استاندار قزوین و به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر کلنگ تعریض و بهسازی (احداث باند دوم) محور آوج به رزن به زمین خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: چهارخطه کردن جاده آوج به رزن که از محورهای کوهستانی، برف گیر و حساس استان است با برآورد اولیه اعتباری در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال از سمت گردنه آوج آغاز خواهد شد.

وی افزود: این پروژه که طول آن ۱۰ کیلومتر است در ادامه مسیر بزرگراهی منتهی به کربلای معلی انجام می‌شود که با اجرای آن محور یاد شده از انتهای شهر آوج به سمت همدان چهار خطه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی در این رابطه عنوان کرد: این پروژه در قالب دو فاز ۵ کیلومتری به پیمانکاران واگذار می‌شود که در صورت تامین اعتبار بتوان با سرعت بیشتری پروژه را پیش برد.

مانی فر با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان جهت راهسازی، بهسازی و ایمن ساختن راه‌های اصلی و فرعی شهرستان آوج هزینه شده بیان داشت: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد ترافیک روان تر و اصلاح هندسی مسیر از جمله شیب‌ها و قوس‌ها خواهیم بود که به تبع آن، ایمنی محور نیز افزایش می‌یابد.

این پروژه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، سلیمانی فرماندار آوج، حامد مانی فرمدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و محلی کلنگ زنی شد.

نظر شما