شناسهٔ خبر: 17932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها

دومین سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در استان همدان به بهره‌برداری رسید

جلسه در ششمین روز از دهه مبارک فجر دومین سامانه هوشمند توزین در حال حرکت با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان بهار، اعضای شورای حمل و نقل، رییس پلیس راه استان همدان مدیر کل و کارشناسان حمل و نقل و پایانه‌های استان در محور صالح آباد- همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه‌ها، معاون عمرانی استانداری همدان در مراسم افتتاحیه سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در محور صالح آباد- همدان با بیان این که خودباوری رمز موفقیت است، گفت: بهره‌برداری سیستم  WIM موید خودباوری و مهمترین هدف نظام تکریم مردم است.

محمود رضا عراقی با اذعان به این‌که بهره‌برداری از این پروژه با کمترین هزینه نسبت به نمونه‌های خارجی آن انجام شده، تصریح کرد: رانندگانی که تخلفی در رانندگی ندارند بدون فوت وقت در پلیس راه به مسیر خود ادامه می‌دهند.

وی  به افتتاح پروژه‌ها در ایام دهه فجر اشاره کرد و اظهار کرد : حجم زیادی از این پروژه‌ها در زمینه خدمات‌رسانی به مردم است و امیدواریم در سال آتی پروژه‌های بیشتری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نصرت ا... حیدری مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها در مراسم بهره‌‌برداری از سیستم هوشمند توزین در حال حرکت بیان کرد: نصب این سیستم در محورهای استان موجب می‌شود وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه‌بار هستند شناسایی و با برقراری لینک ارتباطی به صورت مستقیم توسط پلیس شناسایی شوند. 

وی افزود : مشخصات عمومی سیستم شامل شناسگرها و سنسورهای توزین و طبقه‌بندی انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین – تجهیزات مربوط به تصویربرداری و ثبت تخلفات سرعت، شناسایی خودکار پلاک و همچنین نرم افزار مدیریت و پردازش اطلاعات خروجی سیستم شامل میزان بار، وضعیت راننده و سرعت کامیون است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان اضافه کرد:. این سامانه در محور صالح آباد – همدان در دو کیلومتری پاسگاه پلیس راه کرمانشاه -همدان و با اعتباری بالغ بر  ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی نصب  شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

ابتدای این مراسم مدیر عامل گروه صنعتی توزین الكتریك، ضمن ارایه توضیحاتی درباره دستگاه گفت:  این سیستم نخستین سیستم توزین در حال حركت در جهت ارتقای ضریب ITS در حوزه WIM برای ایمنی محورهای ارتباطی با استفاده از تكنولوژی منحصر به فرد و جدید است.

دکتر رضایی  ادامه داد: این سیستم کاملا توسط متخصصان ایرانی ساخته و راه اندازی شده و تمام مراحل ساخت آن كاملا ایرانی است و در داخل كشور انجام می‌شود و حداقل ۵۰ درصد كاهش هزینه نسبت به مشابه خارجی را دارد.

وی تصریح کرد: با ساخت و راه اندازی  این سیستم ما در زمره معدود كشورهای جهان هستیم كه از این تكنولوژی وزین و پیچیده علمی برای کاهش وقت و افزایش ایمنی برخوردار می‌شویم.

نظر شما