شناسهٔ خبر: 17935 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس كل دادگستري گلستان خبر داد

برخورد قاطعانه با تصرفات حريم راه‌های گلستان

عمليات آسفالت راههاي روستايي گیلان رئيس كل دادگستري گلستان اعلام كرد كه دستگاه قضایي استان آمادگي كامل و موضع جدي براي برخورد قضایي قاطعانه، عادلانه و تخريب هرگونه تصرفات غيرقانوني در محدوده حريم راه ها را دارد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، هادي هاشميان در چهلمين جلسه شوراي حفظ حقوق بيت المال استان گلستان با حضور نماينده تام الاختيار وزير راه و شهرسازي در شوراي حفظ حقوق بيت المال اراضي ملي و منابع طبيعي كشور و مسوولان استاني، از اداره كل راه و شهرسازي استان خواست كه اطلاعات اين تصرفات را در اختيار دستگاه قضائي استان قرار دهد تا اقدامات بعدي براي جلوگيري و تخريب آنها  انجام شود.

وي افزود: دستگاه قضايي استان در برخورد با تصرفات غيرقانوني در محدوده حريم راه ها هم مباحث كيفري و هم جبران خسارت آنها را دنبال و پيگيري مي كند.

 رئيس كل دادگستري گلستان افزود: شوراي حفظ بيت المال محدود به منابع طبيعي و محيط زيست نيست و در هر بخشي از استان كه لازم باشد ورود پيدا كرده و موضع جدي در اجراي قانون دارد و كوتاه نمي آيد.

مهندس ابراهيم مبارك قدم، مديركل راه و شهرسازي گلستان نيز اعلام كرد كه در جلسات آتي شورا تصرفات غيرقانوني حريم راه هاي استان، به صورت احصاشده اعلام مي شود و اقداماتي كه تاكنون در مراجع قضایي صورت گرفته و گزارش عمليات آزادسازي و مشكلات موجود هم ارایه خواهد شد.

تصميم‌گيري درباره اراضي فرهنگ شهر، حفاظت و صيانت از ساخت و ساز در منطقه جهان نما كردكوي و زيارت گرگان، جابه جايي ساختمان‌هاي دولتي مستقر در جاده ناهارخوران و مشكلات ثبتي اراضي شهري محورهاي بررسي شده در اين جلسه بود.

آسيب‌شناسي موضوعات بويژه ساخت و سازهاي غيرقانوني، انجام اقدامات اوليه و توافق براي جابه جايي ساختمان هاي دولتي واقع در جاده ناهارخوران، پيشنهاد طرح ساماندهي روستاي زيارت در شوراي عالي شهرسازي و معماري و بررسي مشكلات ثبتي اراضي شهري در جلسات تخصصي ديگر شورا از راهكارهايي بود كه براي اين محورها ارایه شد.

نظر شما