شناسهٔ خبر: 17959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح پروژه چهارخطه‌سازی محور آبیک – محمدیه/ روشن شدن راه در تقاطع زیاران و کوندج

افتتاح پروژه چهار خطه‌سازی تعریض و بهسازی (احداث باند دوم) محور آبیک - محمدیه با حضور استاندار قزوین و به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر به طول ۵ کیلومتر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی‌فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اعلام این خبر گفت: قطعه اول پروژه چهار خطه کردن جاده آبیک ـ محمدیه که از محورهای پر تردد و حساس استان است با هزینه‌ای بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال به اتمام رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص بخش‌های دیگر این پروژه عنوان کرد: طول کل مسیر ۳۵ کیلومتر است که  امروز ۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و ۵ کیلومتر دیگر آن نیز از سمت آبیک تا مرحله آسفالت پیش رفته است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است با تکمیل چهارخطه کردن محور قدیم قزوین – آبیک بخشی از ترافیک عبوری شامل خودروهای سنگین از آزادراه قزوین – کرج به این محور انتقال یافته و به این ترتیب ایمنی خودروهای سواری نیز در آزادراه افزایش یابد.

مانی‌فر با اشاره به پروژه های دیگر افتتاح شده در همین محور به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: روشنایی تقاطع زیاران و کوندج با محور قدیم آبیک – محمدیه با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال و به طول بیش از ۲ کیلومتر از دیگر برنامه هایی بوده که توسط اداره کل راه و شهرسازی در این ایام به بهره برداری رسیده است.

این پروژه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، علی رحمانی فرماندار آبیک، حامد مانی فرمدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و محلی افتتاح شد./

نظر شما