شناسهٔ خبر: 17977 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد:

کاشت ۵۰۰ اصله نهال در مرکز تحقیقات با حضور آخوندی/ تأیید شهرداری منطقه ۲ از اقدامات زیست‌محیطی مرکز تحقیقات/ هیچ درختی در این مرکز قطع نشده

احد سامی فر معاون رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی فعالیت‌های این مرکز در راستای حفظ محیط زیست را تشریح کرد و گفت: امسال در هفته درختکاری با حضور وزیر راه و شهرسازی ۵۰۰ درخت با کمک شهرداری تهران، انواع درختان که از سوی مشاور گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات انتخاب شده‌اند، کاشته می‌شود.

احد سامی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات زیست‌محیطی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: در چند ماهی که از ابتدای امسال می‌گذرد این مرکز در بخش رسیدگی به فضای سبز و درختکاری اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است که تأمین سیستم آبیاری قطره‌ای در مرکز است که از خشک شدن درختان جلوگیری کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: امسال در هفته درختکاری با حضور وزیر راه و شهرسازی و همه معاونان وی ۵۰۰ درخت با کمک شهرداری تهران، انواع درختان که از سوی مشاور گیاه‌پزشکی مرکز تحقیقات انتخاب شده‌اند، کاشته می‌شود.

وی با اشاره به کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال دیگر از انواع درختان ثمرده، زینتی و ... در هفته درختکاری با حضور دانش آموزان مجتمع آموزشی سوده در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که با هزینه همین مجتمع آموزشی تهیه شده‌اند، افزود: خبر روزهای اخیر در زمینه قطع درختان در مرکز تحقیقات صحت ندارد و نه تنها مسئولان این مرکز با قطع درخت مخالفند، بلکه اولویت ما در تمام تحقیقاتمان حفظ محیط زیست است. حتی در فازهای مطالعاتی پروژه‌های عمرانی از قبیل راهسازی، یکی از مهم‌ترین مطالعات جانبی غیر عمرانی آن پروژه، رعایت مصالح زیست‌محیطی است و اگر پروژه‌ای با محیط زیست در تعارض باشد، آن را علنا به مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌کنیم.

معاون رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تصریح کرد: یکشنبه ۱۸ بهمن نیز شهردار منطقه ۲ تهران با حضور در مرکز تحقیقات از محل مورد ادعای سایت شهرداری تهران که گفته می‌شد ساختمانی در جای درختان قطع شده، ساخته شده است، بازدید و کذب بودن این ادعا را تأیید کرد.

وی با اشاره به ساخت و سازه‌های دوستدار محیط زیست در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی که همگی با هماهنگی شهرداری منطقه بوده و بیشتر به عنوان تست پروژه‌های مطالعاتی و عینیت بخشیدن به برنامه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات بوده، گفت: امسال با هدف کاهش مصرف انرژی فسیلی، استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق خورشیدی در مرکز تحقیقات را عملیاتی کردیم.

گفتنی است در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها خبری مبنی بر قطع درختان در محل استقرار یکی از دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی منتشر کردند که دلایل انتشار چنین اخبار کذبی در یکی از زیباترین مناطق تهران (مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی) معلوم نیست./

نظر شما