شناسهٔ خبر: 17997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان:

۸۰ درصد راه‌های روستایی شهرستان سيريك آسفالت شده است

افتتاح معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از آسفالت ۸۰ درصد راه های روستایی شهرستان سیریک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، محمد مهدی رضایی در حاشیه بهره برداری از راه روستایی بازگرد با حضور علی رئوفی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان افزود: راه روستايي بازگرد كه از محور گونمردي – خور آذيني منشعب مي شود ۶ كيلومتر طول دارد که براي احداث و آسفالت آن اعتباري بالغ بر ۲ ميليارد و ۸۸۰ ميليون تومان هزينه شده است.

به گفته وی، با بهره برداری از این محور علاوه بر برخورداري ۱۱۱ خانوار روستايي روستاي بازگرد از جاده آسفالته مناسب باعث تسهيل در تردد ترافيك عبوري و توسعه روستاي مذكور و افزايش ايمني استفاده كنندگان از مسير می شود.

رضایی همچنین به پروژه های افتتاح شده در شهرستان سیریک اشاره کرد و ادامه داد، همزمان با دهه مبارك فجر  ۶ پروژه راه روستايي بطول ۲۸ كيلومتر با ارزش ريالي بالغ بر ۱۱ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان در حال بهره برداري است كه با احداث اين راهها ۶۰۴ خانوار روستايي ساكن در اين روستاها از نعمت جاده آسفالته بهره مند مي شوند و تاثير شاياني در توسعه روستاهاي مذكور خواهد گذاشت.

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد، با توجه به اقدامات انجام شده در دولت تدبير و اميد ۸۰ درصد روستاهاي اين شهرستان از نعمت جاده آسفالته بهره مند شده و تنها ۱۵ روستاي فاقد راه آسفالته باقيمانده كه یک روستاي آن بالاي ۵۰ خانوار مي باشد.

وی افزود: براي بهره مندي اين روستاها از راه مناسب آسفالته  نياز به احداث ۹۰ كيلومتر راه با مشخصات راه روستايي با اعتباري بالغ بر ۳۱ ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان امی باشد.

رضایی گفت: در سال ۱۳۹۴ در شهرستان سيريك ۱۲ پروژه احداث راه روستايي بطول كل ۴۵ كيلومتر در دستور كار قرار داشته كه تاكنون ۳۱ كيلومتر آن از ابتداي سالجاري به بهره برداري رسيده است و مابقي نيز تا پايان سال و نيمه اول سال ۱۳۹۵ انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: در سال ۱۳۹۴ سه محور مهم روستايي گونمردي – كرتان – خور آذيني و دوراهي سرزه – گرائيك و دوراهي پالور – دودر در برنامه روكش مجدد و اصلاح نواقص رويه آسفالتي با توجه به قدمت اين راهها در دستور كار قرار دارد که تا پايان سال حداقل ۵ كيلومتر از اين مسيرها روكش محدد خواهد شد.

نظر شما